Onwerkelijk

Petra Holla 30 maart 2024
Ik mocht dit boek lezen voor de boekenreizigersclub.

De cover lijkt een tafelkleed met bloemblaadjes en een kop van een rozenbloem met een glas rode wijn dat is omgevallen. Zou zo maar het eind van een feestje kunnen zijn.

De hoofdpersonage is Chloe die net haar vader verloren is en nu zijn huis aan het opruimen is. Daarnaast probeert ze ook zijn bloemenwinkel draaiende te houden. Chloe heeft een relatie met Jasper en doordat zij het moeilijk vind om over haar gevoelens te spreken is de drankfles een aangenaam maatje voor haar. Soms een maatje te veel.
Het verhaal is opgebouwd uit hoofdstukken met een nummer. Hierdoor is het soms verwarrend waar je in het verhaal zit. Zo lees je over Chloe, zo lees je over de verdwijning van Madelief in het verleden en zo is ben je ineens jaren verder in het verhaal.

Alles start nadat Chloe na het overlijden van haar vader een foto heeft gevonden waarop haar vader staat naast Madelief, wat niet kan omdat Madelief geen paarde liefhebster was. Chloe gaat op onderzoek uit waarbij ze ook de sociale kanalen benut. Helaas krijgt ze hier ook vervelende berichten op waardoor ze zich nog meer bedreigt voelt. Aansluitend ontwikkeld zich een verhaallijn die warrig, zelfs wat onwerkelijk is en daarentegen ook heel begrijpelijk. Mede hierdoor en door de vlot geschreven tekst moet je de aandacht bij het boek houden. Een nadeel is dat er eveneens geen diepgang in de personages mogelijk is door dit vlotte schrijven.
Als lezer wordt je gewaar wat de geheimen zijn die Camiel, Geraldine, Ralf allemaal verborgen wilden houden.

Meer recensies van Petra Holla