Ontgoocheling

Petra Holla 14 april 2024
Ik mocht dit boek lezen voor de boekenreizigersclub.

De cover is meteen al goed om het boek op te pakken. Het toont een verwaarloosd traphal van een huis. De afgebladderde behangstukken en de om bloedrode geschreven titel zijn allemaal ingrediënten voor een zeer goed gevonden bij het verhaal.

Al bij de start van de proloog in het verhaal wordt je het verhaal in getrokken. Vervolgens springen we na de proloog over naar 20 jaar later waarbij Amy het nieuwste lid is in het team van rechercheurs. Het team van Rani bestaat naast haar en Amy uit de vertrouwde personages van Bert, Kia, en Fien. Mede als je de eerdere boeken gelezen hebt, zijn alle namen zeer herkenbaar en hebben geen introductie nodig. Aansluitend komen we langzaam steeds een stapje verder in deze thriller van zeer hoog niveau zelfs.

Er worden verschillende hoofdstukken aan meerdere hoofdpersonages gewijd. Natuurlijk het team van Rani wat onderzoek doet naar de moorden. Eveneens zijn er hoofdstukken gewijd aan Sim, Celeste en Sade die alle in het verleden iets hebben meegemaakt, wat nu als een boemerang terugkeert in hun leven. Alleen is het wel alleen voor hun of speelt er toch meer binnen het team van Rani? Net als Rani heeft Amy het onderbuikgevoel dat er meer speelt en via diverse plotwendingen die zeer goed in elkaar zitten weet Sterre ons als lezer tot het einde toe in het ongewisse te laten hoe het nu werkelijk zit. Daarbij neemt de auteur voldoende tijd om de ‘losse’ eindjes aan elkaar vast te knopen zonder een personage te kort te doen. En zoals we gewend zijn wordt niets afgeraffeld. Via 3 weken later kom je meer en meer tot de ontknoping van wat er werkelijk speelt in het verleden en heden. En….. dit keer een team wat samenwerkt, elkaar respecteert en zonder ruzie zijn werk uitvoert en elkaar ondersteun.
Een boek die je in een ruk wilt uitlezen.

Meer recensies van Petra Holla