Vrolijkheid

Petra Holla 15 april 2024
Ik mocht dit boek lezen met de boekenreizigersclub.

De cover kleurt vrolijke lente kleuren met een vrouw met een glas wijn in de hand en de woorden Lentevloek erboven. Hier wordt je wel vrolijk van toch………….

Niets is minder waar voor Alexia die er heilig van overtuigd is dat ze te maken heeft met de lentevloek die vanaf 20 maart voor 3 maanden haar leven beheerst. In het verhaal lezen we alles over de pech die haar ten deel valt. Van kastdeuren die open staan en ze haar hoofd tegen stoot, tot hondenvoer kopen voor haar katten. Waarin tussendoor de auto het begeeft, ze net op tijd is voor de ontmoeting met een nieuwe opdrachtgever. Al met al ruim voldoende ingrediënten om ook echt in de vloek te geloven. Waren het niet dat de opdrachtgever van K&L Austin daarin niet geloofd en haar als coach gratis een coachtraject aanbied.
Gedurende enkele dagen trekken ze met elkaar op en beleven hilarische momenten. Sommige acties liggen er iets te dik boven op, maar ach het is een leuk verhaal die je tussendoor gemakkelijk leest en je een glimlach op je gezicht tovert. Hoewel de personages oppervlakkig blijven zit er een flinke vaart in het verhaal en maakt Alexia behoorlijk veel mee. Gelukkig is haar vriendin en medeoprichtster van Feelgood Delivery er om haar in raad en daad bij te staan en te ondersteunen.

Sabine heeft een heerlijk gezellig tussendoortje met een vleugje romantiek geschreven die je als lezer goed doet.

Meer recensies van Petra Holla