Een gaaf avontuur!

Priscilla 11 oktober 2019
Twee jaar geleden ontvluchtte Louise le Blanc haar heksenkring en vestigde zich in de stad Cesarine, waar ze alle magie achterwege liet en leefde van wat ze kon stelen. In Cesarine worden heksen als Lou echter opgejaagd. Ze worden gevreesd. En verbrand…

Reid Diggory, beëdigd als Heksenjager, heeft zijn hele leven één principe gehad: je zult geen heks in leven laten. Het was nooit de bedoeling dat zijn pad dat van Lou zou kruisen, maar een slechte daad dwingt hen tot een onmogelijke heilige verbintenis.

De oorlog tussen heksen en de kerk is eeuwenoud en Lou’s gevaarlijkste vijanden zorgen voor een lot dat nog erger is dan het vuur. Niet in staat om haar groeiende gevoelens te negeren, maar machteloos om te veranderen wie ze is, moet ze een keuze maken.

Ik vond de world building van dit verhaal niet heel erg best. Je viel eigenlijk midden in het verhaal en had maar te accepteren zoals het was. Ik had graag meer willen weten over de achtergronden van de personages. Ook verder in het verhaal had ik niet het idee dat deze informatie meer naar voren kwam. Ik miste gewoon echt iets!

De schrijfstijl was absoluut prettig, het verhaal bevatte voldoende dynamiek, dus het boek leest snel weg. Je hebt nauwelijks in de gaten dat het een behoorlijk aantal pagina’s zijn.

Shelby weet de spanning in het verhaal enorm goed op te bouwen en de ontwikkelingen in de relatie tussen de hoofdpersonages vond ik persoonlijk heel gaaf!

Het verhaal bevat absoluut de mystiek en de spanning die een goed najaarsboek moet hebben! Het had een goed plot en dat was absoluut prettig!
Omdat het verhaal zich afspeelt in een andere tijd, speelt het geloof een grote rol in dit verhaal.
Ik vind de vete tussen de gelovigen en de heidenen altijd zeer fascinerend!
In dit boek kwam dit voor mij goed naar voren in het verhaal en ik vond het zeer gaaf!

Personages
Lou en Reid waren absoluut de hoofdpersonages. Shelby heeft ze beide een heerlijk eigen karakter gegeven. Naast het feit dat het om een heks en een jager gaat, hebben ze beide andere normen en waarden vanuit hun geschiedenis.
Heerlijk! Beide maken een behoorlijke ontwikkeling door gedurende het verhaal, enorm gaaf om te zien!

Coco, de vriendin van Lou, was absoluut een van mijn favoriete personages in dit boek. Ze is een bloedheks, is sarcastisch en haar personage is echt aanwezig in haar doen en laten. Ik hou er enorm van!

Shelby heeft een hoop personages aan het verhaal toegevoegd en ze heeft gelukkig allen een eigen karakter en een rol in het verhaal gegeven.
In het begin is het even wennen omdat veel personages tegelijkertijd worden geïntroduceerd. Dit had iets rustiger aan gemogen wat mij betreft.
Desalniettemin vind ik alle personages hartstikke gaaf !

Conclusie
Ik vond dit absoluut een heerlijk boek! Het las lekker weg, voldoende spanning en een briljant open einde! De relatie tussen heks en jager vond ik geweldig.
De world building had beter gekund, vind het zelf prettig om op voorhand wat meer over de wereld te leren. Nu viel je er gewoon in en daar kon je het mee doen!

Ik vind het absoluut een aanrader en ben echt onwijs benieuwd naar het tweede deel!

Meer recensies van Priscilla