V.E. Schwab weet met jeugdfantasy ook volwassenen te boeien

Priscilla 22 februari 2024
Na het spannende avontuur van Cassidy en haar vriend Jacob in Edinburgh, is het tijd om de zee over te steken.

Door haar ouders op sleeptouw meegenomen voor hun tv programma, belandden ze dit keer in, jawel, Parijs!

Cassidy hoopt dat het qua geesten hier een stuk rustiger is, helaas blijkt dit al snel ijdele hoop.

Wat mij bij het eerste boek in deze serie al direct opviel, en waar ik enthousiast van werd, is het feit dat V.E. Schwab niet alleen in de stad is geweest waar het verhaal om draait, maar ook dat ze de geschiedenis van de stad heeft verwerkt in haar verhaal.

Dit doet ze wederom in dit tweede boek ‘Tunnel van botten‘.

Wie in Parijs is geweest, zal direct de beschreven bezienswaardigheden voor zich zien. En ben je er nog niet geweest, dan is de beeldende schrijfstijl van V.E. Schwab absoluut meer dan voldoende om je een voorstelling te kunnen maken.

Parijs is een zeer geschiedenisrijke stad en deze geschiedenis komt ruimschoots aan bod in dit tweede verhaal van Cassidy Blake.

Ook nu weer bezoekt ze samen met haar ouders verschillende locaties waar het zou spoken, en met name de Catacomben van Parijs maken in dit verhaal enorme indruk.

De spannende momenten die Cassidy samen met Jacob beleeft, laten je pagina na pagina omslaan. En verweven met de bizarre geschiedenis van het ondergrondse Parijs, is dit tweede deel een heerlijke page turner.

Naast deze geschiedenis en spannende avonturen, is er ook ruimte voor ontwikkeling.

In het eerste boek hebben we gezien dat Cassidy meer leerde over haar gave en wat volgens haar nieuwe vriendin het doel van deze gave is.

In dit tweede boek zien we haar een interessante ontwikkeling doormaken wanneer ze nog meer te weten komt over haar gave wanneer ze geconfronteerd wordt met iets veel duisterders dan ze al heeft meegemaakt.

V.E. Schwab heeft dus wat het verhaal betreft aan alles gedacht als je het mij vraagt. Een totaal en super spannend verhaal dat niet alleen leuk is voor de jeugdige lezer!

‘Tunnel van botten’ is een verhaal met interessante twists en het einde smaakt absoluut naar nog meer verhalen over Cassidy Blake!

Conclusie
Wie denkt dat deze jeugdboeken alleen voor jeugdige lezers zijn heeft het mis.

V.E. Schwab weet met de serie van Cassidy Blake ook volwassenen te boeien.

De geschiedenis van de plaatsen die worden bezocht in deze verhalen is interessant en omdat het zich afspeelt op bekende plekken, vind je zeker herkenning.

Zowel het verhaal als de omgeving waarin het zich afspeelt zijn absoluut sfeervol.

Ik ben fan van V.E. Schwab en de boeken van Cassidy Blake doen niet onder voor de rest van haar fantasy boeken.

Ik kijk nu al uit naar het volgende deel van Cassidy Blake!

Meer recensies van Priscilla