Meeslepend

RaïssaM 15 juni 2017
In donker blauwe woorden is het verhaal te volgen van rachel die een paar jaar na plotseling vertrek weer terugkomt in haar oude stad om bij haar tante te wonen. Nu ze niet geslaagd is voor haar eindexamen moet ze maar is een baantje gaan zoeken. Eenmaal terug in de stad blijkt alles toch wat anders in elkaar te zitten dan gedacht.
In dit verhaal wordt je meegenomen door rachel die probeert het verlies van haar broer te verwerken. Vol verdriet was ik aan het lezen hoe een jong iemand nu al te maken kreeg met de dood van heel dichtbij. Dit raakte mij erg.
Gedurende het verhaal krijg je meer over de personages te weten. Je krijgt te weten hoe een onzeker meisje zich ontpopt tot een stoere dame. Iets wat mooi was om te lezen. Door de perspectief wissel tussen rachel en henry kreeg je nog extra te weten. Het vulde elkaar aan in plaats van dat het dubbel verteld werd. Iets wat ik fijn vond.
Het is de auteur gelukt om van iets wat saai klinkt toch een schitterend verhaal te maken. Waarin ook nog liefde terug te vinden en te voelen was. Wat ontzettend schattig is dat allemaal beschreven zeg. Je wordt echt meegenomen en het lijkt net alsof je een omstander bent. De schrijfstijl was makkelijk en ik was zo door het boek heen. Dat is zeker een prestatie.

Ik denk dat ik uiteindelijk 3 sterren geef. Ik vond het een mooi boek maar wel wat voorspellend. Ik kwam er vlot doorheen dus dat maakt het wat hoger. Vandaar dat ik op 3 uitkom.

Meer recensies van RaïssaM