Topper

RBogerd 17 oktober 2019
Samenvatting
Het verhaal gaat verder waar het eerste deel geëindigd is. Alleen is er iets goed mis, er zijn meer vragen dan antwoorden en als klap op de vuurpijl is zijn vriend verdwenen. Een van de manieren om zijn vriend te zoeken doet hij via games, hier zie je zo voor je dat hij helemaal opgaat in zijn game-personage.

Quote: ‘Hij beseft dat hij een gevaarlijk spel speelt, maar de game trekt als een magneet.’

Remi probeert via het spel zijn vriend te zoeken en beleeft daar bijna letterlijk een (weer) andere wereld.
Dan hebben we zijn vriendin Emma nog, zij trekt haar eigen plan en het lijkt wel of de vrienden uit elkaar groeien. Ze zit erg met haar emoties in de knoop.

Quote: ‘Jij bet perfect, en je wordt, vanwege de speciale behandeling die je krijgt, steeds perfecter.’

Zal het nog goed komen tussen Remi en Emma?

Mijn mening
Ik moet bekennen dat ik eerst wederom deel een heb gelezen omdat het een tijdje geleden was dat ik dit las en dat was geen overbodige tijd. Dit maakte dat dit tweede deel me gemakkelijker verder liet lezen en dit deel me nog meer versteld deed staan, totaal meegezogen werd ik in dit verhaal en wilde meer en verder lezen, zo balen om nog te wachten op het vervolg: ‘Home’ dat uitkomt medio maart 2020.

Conclusie
Het is allereerst aan te raden om deel 1: Upgrade Remi versie 1.0 eerst te lezen dat ook een geweldig boek is, zie ook mijn recensie op mijn site hier! Spannend, mysterieus, avontuurlijk en een wanhopige zoektocht. Wederom een echte Young Adult en nog beter en spannender dan het eerste deel. Een ware aanrader, kan niet wachten op het laatste deel.

Meer recensies van RBogerd