‘Blauw’ – J.B. Hathewine

RBogerd 21 augustus 2019
Samenvatting
Het verhaal begint op zaterdag 15 september 2018 in Antwerpen. Olivia heeft haar eigen kunstgalerie geopend om een nieuw leven te beginnen en haar verleden achter zich te laten, maar dit is niet gegaan zoals ze gehoopt had. Ze gaat gebukt onder schuldgevoelens en verdriet en maakt een bijna onomkeerbare beslissing. Dit zorgt ervoor dat haar vriendin Ella een afspraak regelt bij een psychologe. Daarna volgen de ontwikkelingen elkaar op en vallen de puzzelstukjes ineen.

Mijn mening
Prettig aan dit boek vond ik dat er vanuit diverse personen geschreven is en niet alleen vanuit één perspectief, maar daardoor was ook voor mij een enkele keer wel lastig om te volgen. Aan de andere kant kon ik het verhaal naarmate ik verder las niet meer wegleggen en moest ik doorgaan. Prachtig is het woord dat in me opkwam tijdens het lezen van de epiloog.

Conclusie
Een buitengewoon mooi boek dat je in zijn greep houdt, een beetje mysterieus maar uiteindelijk ook feelgood. Geschreven is het in het Vlaams en dat zorgt af en toe voor verwarring.

Met dank aan de Facebook-groep Selfpub Café en Joke en Barbara waarvoor ik dit boek als estafetteboek mocht lezen en recenseren

Meer recensies van RBogerd