‘De bijles – Hoe sla je een hufter aan de haak #1’ – Sara Ney

RBogerd 29 september 2019
Samenvatting
Jameson, James zoals ze zichzelf noemt zit in de bibliotheek van de campus wat haar toevluchtsoord is. Hier vindt ze gewoonlijk haar rust behalve deze keer, er zitten vier concentratie verstorende jongens aan een tafel vlak bij de ingang. Haar aandacht is voorzichtig op dit viertal gericht en ze is deze jongens kritisch aan het bekijken.
Een van de jongens Zeke wacht op iemand die hem bijles gaat geven en ze denken dat James dat misschien kan zijn. Hij probeert Sebastian, Osborne, Oz voor zijn vrienden over te halen omdat deze aanvoerder van het worstelteam is om naar James toe te gaan daar hij zelf niet durft. Ze zijn onderling grofgebekt en oppervlakkig en beoordelen haar op haar truttige uiterlijk. Uiteindelijk gaat Oz naar haar toe en ze is hem voor: ‘Ik geef geen bijles, dus doe geen moeite.’ Toch blijft hij om haar heen dralen en probeert een gesprek aan te knopen ook al kijkt ze hem totaal niet aan. Hij voelt zich daardoor totaal genegeerd en dat is hij totaal niet gewent. Dan gaat hij in op een weddenschap om haar zover te krijgen dat ze: ‘… en ik durf te wedden dat je die mond van haar niet in de buurt van jouw pik krijgt, of waar dan ook op je lijf Daar durf ik wel honderd dollar op te zetten.’ Daar hij het geld wel kan gebruiken en het bedrag verhoogd heeft naar vijfhonderd dollar, gaat hij de weddenschap aan.
Hij gaat op haar af en ze doet er alles aan om hem te negeren. Hij probeert haar uit haar rol te krijgen met humor. Hij geeft toe dat het een weddenschap is en ze krijgt hem zover dat ze hem gaat zoenen als ze het bedrag delen. Wat er dan gebeurt had hij nooit verwacht, hij wil meer.

Mijn mening
Een luchtig verhaal met enkele pikante verwijzingen. Een enkele keer dacht ik, is dit alles dat vond ik een beetje jammer.

Conclusie
Het is een echte new adult, veel gedraai, afstoten en aantrekken. Maar vind je het prettig om de personages te begrijpen, dan mis je net dat stukje informatie. Een luchtig te lezen boek om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie.

Meer recensies van RBogerd