Heel erg leuk boek voor de kleintjes

RBogerd 23 januari 2020
Cover
De cover laat een getekende meisje en een jongen zien met de kleuren roze achter het meisje en blauw achter de jongen met daaronder de woorden: DE TOVERNIES. Wat als eerste bij Ivy opviel was het ‘aapje’ dat ligt op de letters T O V .

Samenvatting
De tovernies gaat over een broer en zus, waarvan het broertje zijn zusje een heel erg bijzonder en nooit saai meisje vindt. Ze maken samen leuke dingen mee wanneer ze niest.

Onze mening
Geweldige boek om samen te lezen met kleintjes zoals mijn kleindochter van bijna 4! Na een keer lezen wilde ze steeds zelf de nies doen, we hebben zo genoten samen. De tekeningen zijn ook erg sprekend en passen heel goed bij het verhaaltje.

Conclusie
Erg leuk verhaal voor jonge kinderen, het is een fijn verhaal om actief aan mee te doen. Je ziet en leest ook hoe het broertje van zijn zusje houdt. Tijdens het lezen wordt de glimlach steeds groter en wordt er gefantaseerd wat er kan gebeuren als ze niest.

De auteur
De droom van Jolanda van Dijk is om veel kindjes net zo hard te laten schaterlachen om haar boek als dat zij doet en dat ze vlak voor ze gaan slapen hun broer of zus een extra dikke knuffel geven. Want zonder familie is het maar saai.

Meer recensies van RBogerd