Een mens kan maar zoveel shit meemaken tot hij breekt!

RBogerd 02 december 2019
Cover
De cover laat een halve prachtige gekleurde vlinder zien die in brand staat en de andere helft van deze vlinder is uitgevoerd in het zwart met in rook opgaande vleugels. Wat mij opviel was de quote: ‘Als je speelt met vuur, ben je nergens veilig’.

Samenvatting
Het verhaal van Roelf begint wanneer Roelf op de middelbare school zit, hij woont samen met zijn vader, moeder en twee jaar oudere zus in een allesbehalve stabiele situatie, waardoor hijzelf overal figuurlijk tegenaan schopte. Al jong is hij op zichzelf aangewezen en weet hij er mede door bepaalde afspraken met vrienden redelijk doorheen te komen. Dan raakt hij helemaal in de ban van een meisje en verandert er het een en ander.
Dan gaat het verhaal verder ze zijn getrouwd, ze verhuizen krijgen een zoontje en dan gebeurt er het ondenkbare.

Quote: ‘Ze gilt niet meer. Is nu angstaanjagend stil.’

Nadat hij alles wat liefdevol was heeft verloren komt hij Sophie tegen en lijkt het geluk hem opnieuw te hebben gevonden, helaas is zijn beproeving nog niet voorbij.

Mijn mening
Het is een erg heftig verhaal dat door de schrijfstijl van Esther als een moker bij je binnenkomt. En gehuild heb ik totaal overstuur van wat ik las, zo erg zat ik in het verhaal. Daarnaast heb ik ook afscheid moeten nemen tijdens het lezen van Vince, mijn hondje pas drie en een half jaar jong wegens inoperabele pijnen zodat het verhaal dubbel binnenkwam. En daarbij zoals wel vaker zet ik mijn vraagtekens bij onze rechtstaat, dit zorgt ervoor dat het einde een nare smaak achterlaat en ik eigenlijk in de bres wil springen en hun onrecht van de daken wil schreeuwen.
Een mens kan maar een bepaalde hoeveelheid shit meemaken tot hij breekt!
Waarschijnlijk doordat het bestaande personages waren, kon ik me helemaal vinden in het verhaal en door de manier waarop het geschreven is het met een woord te omvatten: subliem!

Conclusie
Een waargebeurd verhaal dat gelezen moet worden, hoe kan iemands leven uit zoveel nare gebeurtenissen bestaan. Het is een verhaal over verlies, desinteresse, onmacht, rouw en heel veel onrecht.

Meer recensies van RBogerd