Na de val

RBogerd 29 oktober 2019
Samenvatting
Het verhaal gaat over Sofie Nauta, ze wordt opgezadeld met het opruimen van het huis en appartement van haar overleden vader en het regelen van alles omtrent zijn uitvaart. Haar moeder is kort na haar geboorte overleden en broer Max woont in Amerika en heeft gebroken met hun vader.

Quote: ‘Max hield alles stil, al heel lang.’

Door het opruimen en verdelen van de spullen, komt ze in een zoektocht naar verdwenen spullen en het vinden van onbegrijpelijke dingen terecht. Om dit alles te begrijpen probeert ze via verschillende wegen erachter te komen wat er aan de hand is, uiteindelijk komt ze achter een vreselijk geheim.

Mijn mening
Een minpuntje is dat Sofie een beetje langzaam op gang komt en het verhaal een beetje rekt. Aan de andere kant wil je wel doorlezen om erachter te komen wat er nu allemaal aan de hand is, te veel onzekerheden, zoeken in een hooiberg en een opeenstapeling van nieuwe vragen. Dus het boek moest door mij uitgelezen worden, bijna dwangmatig.

Conclusie
Het zijn gemakkelijk leesbare korte hoofdstukken, belicht vanuit twee richtingen via een beeldend beschreven tekening en een daadwerkelijke gebeurtenis. Hoewel het verhaal vanuit Sofie haar gezichtspunt wordt geschreven is het niet storend. Intrigerend, ook wel spannend en zeker heel erg expressief overkomend.

Meer recensies van RBogerd