Mijn droom maar iets te weinig diepgang.

Rcisca 09 mei 2023
♡ Boekwinkel de overkant ♡

Terwijl ik op zoek was naar een luisterboek dat niet zo mega lang duurde stuitte ik op mijn eigen lijstje.
Daarop vond ik de boeken van Julia Sprang.
Zij schreef 2 boeken over Boekwinkel de Overkant waarvan ik nu het eerste deel 'Aanpakken' heb geluisterd.

We gaan met Anouk mee. Ze slaat als het ware op de vlucht voor haar eigen leven.
Eerst is het allemaal een beetje onduidelijk waarom, maar naar gelang het verhaal vordert kom je ook steeds meer achter de reden van haar plotselinge vertrek.
Je leert haar hierdoor op 2 manieren kennen.
Het hoe en waarom ze naar het eiland vertrok, maar ook hoe ze is als persoon en wat ze allemaal al meegemaakt heeft en hoe dat haar heeft gevormd.

Op het eiland woont Stefan.
Een alleenstaande vader met zijn dochter Evi die worstelt met zijn leven. Is dit hoe hij het graag wil, of heeft hij andere dromen? En zo ja... zijn die dromen ook te verwezenlijken naast de verantwoordelijkheid die hij heeft voor zijn dochter?
Stefan vind ik tot op de laatste bladzijde van dit boek wat moeilijker te peilen en ik heb niet het idee dat ik hem al echt heb leren kennen

Natuurlijk komen deze twee personages elkaar tegen in dit verhaal en dat gaat alles behalve echt soepeltjes.

Julia Sprang heeft een vlotte, gedetailleerde  schrijfstijl. Met behulp van gedachten die teruggaan in de tijd laat ze je kennis maken met haar hoofdpersonages.
Anouk is een sterke jonge vrouw die bewuste keuzes maakt, maar nu juist heel.impulsief handelt. Een aantal mede eilandbewoners krijgen een prominente rol in dit verhaal.
Wie wil er nou niet zo'n mega lieve buurvrouw?

Ook de omgeving weet ze perfect te omschrijven. Ik zou bijna de Nederlandse eilanden gaan afstruinen op zoek naar de heerlijke Boekwinkel waar het in dit verhaal over gaat. Ze omschrijft hiermee mijn grootste droom!!

Ondanks al deze leuke punten miste ik ergens toch een connectie. Het voelde alsof ik alles vanaf een afstandje bekeek en er geen deel van uit kon maken.
Met dit verhaal luisterde ik voor het eerst een boek dat is voorgelezen door Gaby Milder.
Voor mij voelde dit ook een beetje gek.
Bepaalde stemmetjes waren wat mij betreft onnodig, het is een Feelgood en geen kinderboek dat voorgelezen wordt.

Ik ben door het toffe thema wel benieuwd naar 'Loslaten', het vervolg op 'Aanpakken' en ik vermoed dat deze binnenkort dan ook aan de beurt zal zijn om te lezen of luisteren.
Ik hoop dat in Loslaten de personages nog beter uit de verf zullen komen.

Aanpakken krijgt van mij 3☆☆☆

Meer recensies van Rcisca