Origineel, wijze lessen, jezelf terug vinden, vriendschap en liefde

Rcisca 08 december 2023
♡ Wie ik ben zonder jou ♡

Weer een nieuw verhaal van @Susanmuskee is voor mij niet alleen een mustread, maar ook een MustBuy! Inmiddels staat het boek gesigneerd en gelezen te shinen in mijn boekenkast met die prachtige cover/rug.

Toen ik eenmaal begon aan de Liefde Natuurlijk serie van Susan was ik al snel verkocht. Hoe tof is het dat nu ook al die boeken op papier zijn uitgebracht! Je kunt dus wel zeggen dat ik fan ben van Susan als auteur, van de schrijfstijl van Susan en van haar als mens. ♡

Wie ik ben zonder jou is allereerst mega origineel en ik vond het heerlijk om te lezen over deze twee personages uit zulke verschillende leeftijdscategorieën. Joy die nog jong is en nog een heel leven te gaan heeft naast Frida die al een heel leven heeft gehad en toch nog op zoek gaat naar zichzelf en een gelukkig leven.

De ontdekkingsreis van deze twee is vaak emotioneel, maar zeker ook heel grappig en leerzaam. De manier van schrijven van Susan neemt je mee en zorgt dat je nieuwsgierig wordt en blijft. Je wilt telkens verder lezen.

Ik genoot van elke les die buurvrouw Cecile weer uit haar mouw mocht schudden en van de To-do lijstjes die telkens voorbij kwamen.

#quote
Piekeren neemt de zorgen voor morgen niet weg, maar wel de kracht van vandaag.

Deze quote maakte indruk op mij en is voor mij ook een les, want och wat kan ik soms piekeren. Niet doen dus...

De band die Joy en Frida in korte tijd samen opbouwen voelt echt en bijzonder als je hun verhaal leest. Het verdriet dat ze alle twee met zich meedragen zorgt voor begrip voor zowel Joy als Frida, en je hoopt dat ze beide verder kunnen gaan met hun leven.

En wat is een feelgood zonder Liefde? Wat mij betreft helemaal niks en gelukkig dacht Susan daar ook zo over. Twijfels, spijt en onzekerheid komen voorbij, maar ook echte liefde en nieuwe kansen.

Kortom ik heb genoten van dit verhaal!

Meer recensies van Rcisca