Zo lang je het zelf maar gelooft

Rcisca 26 april 2020
Een poosje terug won ik op de Facebook pagina van Bazarow het boek 'Leugens in de lente' van Nanda Roep.
Ik was na het lezen van de flaptekst meteen erg benieuwd waardoor ik snel meedeed aan de winactie.
Ik was de gelukkige!

Ik kreeg een mooi pakketje met boekenlegger erbij in de brievenbus.
Door mijn stapel boeken duurde het een paar weken voor ik het boek las.

3 vrouwen met allemaal hun eigen verhaal en toch 1 verhaal.
1 ongeluk.

Je maakt kennis met Manja en haar zoon Rayan, Ilya en haar dochters Yara en Yfke, en Ineke.
Ze wonen allemaal in Driestenen en hebben allemaal hun eigen verhaal/ongeluk/leugen.

Nanda beschrijft van alle vrouwen hun eigen levensverhaal. Ze laat je kennismaken met de personages en je hun verdriet en ellende voelen.
De leugens die ze voor zich houden en die niemand mag weten.
Langzaam maar zeker krijg je korte vooruitblikken die je nieuwsgierig maken, want ze geven eigenlijk weinig prijs van het hoe en wat er gebeurt.
Hoe verder je komt zie je de verhalen van de drie vrouwen in elkaar overvloeien.
Bijna aan het einde had ze me toch nog op een klein dwaalspoor. Ik zal niet vertellen wat het was, want dan is de hele verrassing weg als je dit heerlijke boek gaat lezen.

Nanda schrijft heerlijk vlot over de liefde in dit verhaal.
Ze gebruikt daarin heerlijke humor, maar laat goed zien waar het leven werkelijk over gaat.

Ik geef 'Leugens in de lente' 3.5 ster

Meer recensies van Rcisca