Debuut: wrede onschuld

Rcisca 23 juni 2020
Na een poosje meekijken en meelezen in het selfpup cafe boeken auteurs lezers op Facebook had ik me voor een aantal boeken ingeschreven.

Al vrij snel bleek er een boek beschikbaar te zijn en binnen een paar dagen zat het boek
Wrede onschuld van Marianne Swinkels in mijn brievenbus.
Het is haar debuut thriller, dus ik ben er erg benieuwd naar.

Vanmiddag begon ik in dit boek en omdat dit een debuut is wist ik niet goed wat ik moest verwachten.
De tekst op de achterflap wekte wel meteen mijn nieuwsgierigheid.

Het verhaal gaat over Marijke en haar kersverse echtgenoot Tim.
Marijke is juf in de stad en gaat elke dag op en neer.
Als er een nieuw meisje in de klas komt staat Marijke voor een raadsel waarom de moeder zo boos en afstandelijk doet.

Marijke heeft een groot geheim voor haar man en op het moment dat ze hem dit geheim heeft opgebiecht volgt er een aanslag op hen.
Iemand heeft het op hen gemunt en beide belanden in het ziekenhuis.

Recherche start een groot onderzoek. Maar alles dreigt dood te lopen.
Wie heeft het toch op hen gemunt?
Als haar vriendin Linda ook zwaar gewond raakt lijkt er toch meer aan de hand te zijn.

Je begrijpt ik was zeer benieuwd wel geheim we het hier over hebben en wat er achter die aanslag zit. Wie heeft het op Marijke en Tim gemunt?

Om te beginnen vind ik dat Marianne dit verhaal heel fijn heeft geschreven.
Je leest heel vlot door het boek, geen lange zinnen, geen overbodige informatie.. lekker to the point
Ik begon in de vanmiddag en las dit boek dezelfde avond nog uit.
Het boek is binnen een korte tijd meteen spannend en grijpt je meteen.
Als hoofdpersonage is Marijke erg goed neergezet. De andere personage's leer je minder goed kennen, maar op zich is dat niet ten nadele van het verhaal

Of ik het boek omwille van de omslag in de winkel had opgepakt weet ik niet, maar nu ik het boek gelezen heb begrijp ik het wel.
Het past bij elkaar!

Het is echt een thriller die je niet snel loslaat en die je in een mum van tijd uit wilt en moet lezen.
En dan het plot wat ook echt niet voor de hand ligt.
Ik had het in ieder geval niet zien aankomen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een zeer verrassend goed debuut vind.
En mocht er nog eens een boek van Marianne komen dat ik daar zeer zeker nieuwsgierig naar zal zijn.

Ik bedank dan ook Shirley Pellikaan en Kim Verheugen van het #selfpupcafeboekenauteurslezers voor het beschikbaar stellen van dit fijne boek.
Hopelijk komen er voor mij nog meer fijne boeken langs.

Meer recensies van Rcisca