Een roman met daarin alles wat je hoopt

Rcisca 07 juli 2020
Zomer in het Duincafè van Debbie Johnson.
Een roman met daarin alles wat je hoopt.

We beginnen dit verhaal bij Laura.
Moeder van 2 kinderen.
Ze heeft een zware tijd achter de rug na het verlies van haar man en jeugdliefde David.
Als ze een advertentie tegenkomt van het duincafé besluit ze de sprong in het diepe te maken en de meest open en eerlijke brief te schrijven die ze ooit geschreven heeft.
Tegen alle verwachtingen in besluit Cherie Moon dat Laura precies is wat ze nodig heeft voor deze zomer.
Samen met haar kinderen Lizzie en Nate vertrekt ze naar Dorset.
De reis is alles behalve makkelijk.
2 tieners die het er helemaal niet mee eens zijn, verdwaald raken, Nate die wagenziekte wordt enz enz.

Als we in Dorset aankomen is de sfeer gelijk duidelijk, een beetje mysterieus maar gelijk warm, welkom en geborgen.
Cherie en vele anderen geven Laura de kans weer uit haar schulp te kruipen. Nieuwe vrienden te maken, maar boven alles zichzelf weer terug te vinden en misschien zelfs weer gelukkig te zijn!

Wat een fijne kennismaking was dit met Debbie Johnson. Dit vraagt om meer.

Ze schrijft dit boek met zoveel liefde. Het spat er gewoon vanaf. Heerlijk vlot en zonder poespas. Maar daarnaast super duidelijk zodat je echt dat cafe wilt gaan bezoeken. Het moet daar dan wel zo ontzettend mooi zijn dat je er zelf naartoe wilt.

Dan Laura.
Wat heeft ze daar een mooie breekbaar maar toch sterk personage neergezet.
Het verdriet, de onzekerheid, de angst voor het nieuwe maar toch de strijd om door te gaan.
Zo mooi gedaan dat ik dacht, die Laura daar wil ik wel vriendinnen mee zijn.
Maar dan hadden we denk ik een probleempje want WOW die Matt.
Ik geloof dat ik als een blok voor hem zou vallen en tot over mijn oren smoorverliefd zou zijn haha.

Ze heeft zoveel mooie personages beschreven en ze hebben allemaal een uniek plekje in dit verhaal.
Ik ben echt heel blij dat ik dit fijne boek heb gelezen en geef dit boek ☆☆☆☆.

Op naar het 2e deel, maar dan eind van dit jaar want het is een kerst boek haha.

Meer recensies van Rcisca