Fijn liefdesverhaal

Renate 19 juni 2021 Hebban Team
Op zoek naar Ida van Nathalie Le Blanc is een verhaal over de zoektocht van Cato naar het verleden van haar oma Ida, Als er op een dag in een talkshow een schilderij verschijnt herkent Cato haar oma daarop, nu zijn de erven van de kunstenaar op zoek naar de vrouw op het schilderij vanwege zijn erfenis.
Ze meld zich samen met nog een paar andere mensen die hun oma of oma daarin herkennen.

Wat volgt is een verhaal met twee tijdlijnen een volgt het de zoektocht van Cato naar het verhaal van haar oma, maar ook haar zoektocht in de liefde, want er komen 2 mannen op haar pad, Rik die net als haar op zoek is naar de Ida die familie van hem zou zijn, maar ook Toon de museumdirecteur.
Allebei de mannen vind ze erg leuk, dus we volgen haar ook nog via verschillende dates en ongemakkelijke momenten.
In de verhaallijn van Ida volgen we het verhaal van de oma van Cato, vanaf het moment dat ze vanuit Belgiƫ vluchten voor de oorlog naar Engeland.

Het verhaal van Ida wordt steeds stukje bij beetje verteld waardoor jezelf een idee krijgt hoe het nu zit, en wie nu de Ida is op het schilderij, maar ook hoe de kennismaking was met de kunstenaar en Ida.

Het is een leuk en boeiend verhaal, zeker de twee tijdlijnen maken dat je nieuwsgierig blijft naar de rest van het verhaal.
Ze schrijft beeldend en je kan echt voor je zien hoe het moet zijn geweest voor Belgen die gevlucht zijn naar Engeland en Wales.
De personages zijn ook leuk, bij Rik krijg je het gevoel dat hij te mooi is om waar te zijn voor Cato, maar daar kom je tijdens het lezen wel achter.
Eigenlijk is het een echt liefdesverhaal over twee vrouwen in verschillende tijden die de liefde zoeken.

Na twee echte feelgoodboeken onder het pseudoniem N.I Monteney is Op zoek naar Ida een iets serieuzer boek, vol met humor en heel veel liefde.

Meer recensies van Renate