Meer van verwacht.

Rita Leyman 25 juni 2020
'De stagiair' is het debuut van Helen Monks Takhar . Ze studeerde in 1999 af aan Cambridge University en heeft ervaring als journalist, copywriter en redacteur.

'De stagiair' is een thriller die gaat over de rivaliteit tussen twee vrouwen van een verschillende generatie. Katherine is een 42-jarige hoofdredacteur die een nieuwe stagiair 'Lily' krijgt. Lily is een echte millennial ,een verwend nest die altijd haar zin krijgt..Daarbij heeft ze nog het geluk dat haar tante de nieuwe directeur is. Dus voor haar is het heel gemakkelijk om alles naar haar hand te zetten. Katherine daarentegen moet zich steeds opnieuw bewijzen tegenover haar nieuwe directeur. Ze krijgt het gevoel dat ze de grip op alles verliest. Lily palmt alles in. Wanneer Katherine dan ook nog haar echtgenoot aan Lily verliest, slaan haar stoppen volledig door....

'De stagiair' is een thriller die heel traag op gang komt. Het verhaal wordt afwisselend verteld door Katherine en Lily. Het verhaal komt heel traag op gang. Enerzijds ben je nieuwsgierig hoe het verhaal verder verloopt en hoe het gaat eindigen maar anderzijds denk je wanneer komt er nu eindelijk eens schot in het verhaal. Daarom vraag ik mij af of dit boek wel een thriller genoemd mag worden. Voor mij is dit althans geen geslaagde thriller. Een thriller moet je vasthouden, onder je huid kruipen, je kan het niet aan de kant leggen, je wilt altijd maar verder lezen. Bij dit boek had ik spijtig genoeg dit gevoel niet. Ik had er veel van verwacht maar spijtig genoeg vond ik het niet zo goed. Ik geef het boek 2.5 sterren.

Meer recensies van Rita Leyman