Een veelbelovend eerste deel van een nieuwe Zweedse trilogie

Roos 29 april 2024
1937. Betty is een 17 jarig meisje uit een klein dorp in Zweden. Ze is haar vader op jonge leeftijd verloren en haar moeder werkt hard om voor haar en haar broertjes te kunnen zorgen. Via haar tante gaat ze als dienstmeisje werken in de grote stad Stockholm bij een dokter en zijn vrouw. Tijdens de treinreis ontmoet ze een man die haar een boek geeft en die een grote rol in haar leven zal gaan spelen.

Je leeft mee met Betty en hoe hard ze moet werken en wat ze allemaal moet incasseren. Je gunt het haar dat ze vrienden ontmoet die het haar iets makkelijker maken. En dan staan haar uiteraard weer andere uitdagingen staan te wachten…

Met hart en ziel, het eerste deel van een trilogie, is geschreven door de Zweedse Katarina Wildholm, eerder schreef ze al kinderboeken, dit is haar debuut voor volwassenen.

Lezers die houden van vuistdikke romans die je meenemen naar een andere wereld en tijd zullen vast net als ik genieten van deze roman. Ik heb in ieder geval een plekje in mijn hart voor Betty en ik kijk er ontzettend naar uit om te gaan ontdekken wat Betty en de haren nog meer te wachten staat.

Meer recensies van Roos