heerlijke feelgood die je meteen een ticket naar Edinbugh zou willen laten boeken

Roos 28 december 2023
Pak een grote mok thee, wat chocolaatjes, kruip onder je dekentje op je favoriete plekje en laat dit boek je meenemen naar het prachtige Edinburgh.

Carmen verliest haar baan als verkoopster bij een warenhuis. Ze trekt in bij haar zwangere, in haar ogen perfecte, oudere zus die voor haar een tijdelijke baan heeft geregeld in een boekwinkel in de stad. Dat blijkt een geweldige zet. Carmen zet zich volledig in om van de boekwinkel een succes te maken en ze ontwikkelt een mooie vriendschap met de eigenaar. ook komt de liefde om de hoek kijken: Carmen leert twee, zeer verschillende, mannen kennen . Ook haar rol als zus en tante is in ontwikkeling. Lukt het haar van de boekwinkel een succes te maken, en vindt ze de liefde?

Deze kerstfeelgood, die ook prima nog na kerst te lezen is, is het eerste deel van een tweeluik. Een heerlijk boek, om echt even helemaal in weg te duiken.

Het boek leest heerlijk weg, en ik las regelmatig met een glimlach. Met name de ontwikkeling van de relatie tussen de zussen heb ik met veel plezier gelezen. En een weekendje Dublin zo rond kerst volgend jaar staat ook echt op mijn verlanglijst; wat kan Jenny Colgan de omgeving prachtig beschrijven.

Ik heb genoten van dit boek, en kijk erg uit naar het tweede deel, want ik ben heel benieuwd wat Carmen nog gaat meemaken in de winkel en of ze bij haar liefdeskeuze blijft.

Meer recensies van Roos