spannende thriller die je niet weg wilt leggen

Roos 15 februari 2020
Schrijfster Karin Hazendonk heeft inmiddels al meerdere boeken op haar naam staan, variërend van jeugdboeken tot korte verhalen en thrillers. Haar nieuwste ‘Ongenadig’ is weer een heerlijk spannend boek.
Anouk leert op een personeelsfeest een collega, Sven, kennen en wordt verliefd op hem. Al snel trekt ze bij hem in. Ze wordt voor hem gewaarschuwd door haar zus, maar daar luistert ze niet naar. En daarna begint het pas echt en ontpopt Sven zich tot een psychopaat van grote proporties. Omdat je het verhaal vanuit verschillende perspectieven leest en je zo meer weet dan de personages wordt de spanning gestaag opgebouwd. Als lezer weet je dat er iets vreselijks staat te gebeuren, de vraag is alleen wanneer. Te meer geldt dit na ongeveer de helft van het verhaal, waarbij ik als lezer van het ebook verwachtte dat het verhaal ten einde was, maar niets bleek minder waar.
Het is Karin Hazendonk goed gelukt een hoofdpersoon te bedenken die in staat is tot zeer gruwelijke dingen. Ook de dingen die met zijn jeugd te maken hebben, vond ik erg heftig, al bracht dat voor mij geen verdere sympathie voor hem. Ook Anouk heeft het niet getroffen en dat vond ik wel iets treurigs hebben.
Het was een fijn, spannend boek voor tussendoor, wat ik maar moeilijk weg kon leggen. En het onderwerp hield me ook nog wel even bezig; verliefd worden op een collega, en daarna blijkt dat hij heel iemand anders is dan je dacht, wat als dat jou zou overkomen… Dit was het eerste boek van Karin Hazendonk wat ik heb gelezen, en het heeft me nieuwsgierig gemaakt naar haar andere boeken!

Meer recensies van Roos