Dubbelzinnige gruwel

Sander 03 januari 2020
Afgesneden is een meer dan dubbelzinnige titel die het verhaal eer aan doet. Het enige mindere aan het geheel is het te ongeloofwaardige wat er allemaal gebeurt. In het geval van afgesneden doet het echter geen afbreuk aan de kracht van deze psychologische en lugubere thriller.

Bij toeval komen de hoofdpersonages met elkaar in aanraking. Van ieder personage kom je een klein beetje van zijn geschiedenis te weten. Net voldoende om te begrijpen wat een aantal zaken met elkaar te maken hebben, of dat er juist alleen maar sprake is van toeval. Het boek bevat een korte lijn, dat tegen het einde samenkomt met de belangrijkste verhaallijn, dat volledig overbodig is en niet toevoegt. Als het veel meer was uitgeweid had dit zeker afbreuk kunnen doen aan het geheel.

Het boek is een vlot tempo geschreven en je verveelt je geen moment. Het is snel duidelijk dat er sprake is van een psychopaat waar de gruwelijkheden aan te linken zijn. De zoektocht naar de reden brengt vervolgens hachelijke situaties met zich mee die prettig weg lezen.

Enorm spannen is Afgesneden dan we niet, toch is het een heerlijk boek dat heel moeilijk is weg te leggen.

Meer recensies van Sander