Een mentaal spelletje

Sander 04 februari 2022
Heartbreak Bay is het 5e deel uit de Stillhouse lake reeks van Rachel Caine.

Net als de eerdere delen is dit boek geschreven in een zeer vlotte stijl met veel actie. Als lezer heb je vrijwel geen tijd om het stof te laten neerdalen omdat er steeds iets nieuws te beleven is.
Kijkend naar de vorige delen is Heartbreak Bay niet het beste of slechtste deel. Voor mij komt het niet in de buurt van de eerste 2 boeken, maar is het wel prettiger leesbaar (minder overdreven) dan deel 3 en 4.

Na het vertrek uit Stillhouse lake zijn Gwen, de kinderen met Sam elders neergestreken en proberen ze het leven opnieuw op te bouwen. Al snel gebeuren er echter weer dingen die voor veel actie gaan zorgen.
De opbouw hier naar toe is wel iets anders dan dat ik in deze reeks gewend was. Dat er wat minder nadruk op bepaalde zaken lag, was voor mij zeker een pluspunt. Het lezen is hierdoor iets prettiger waardoor er automatisch meer leesplezier is.
Het verhaal zit verder goed in elkaar. De volgorde is logisch en de gebeurtenissen volgen elkaar in een goed tempo op.

Er gebeurt vrij veel en de mentale veerkracht van voornamelijk Gwen wordt met een mentaal spel weer flink op de proef gesteld. Voor mij ontbreekt echter wel de psychologische kracht die bij mij als lezer binnen komt. Op dit vlak zet het me minder aan het denken dan in de eerdere boeken het geval is geweest.

Meer recensies van Sander