En onverwachte bezoeker

Sander 18 maart 2022
Kasper van Beek heeft me met zijn vorige boek voldoende redenen gegeven om ook De Honger te gaan lezen. Spijt heb ik hier zeker niet van. Zo goed als Vogelvrij is De Honger echter ook niet.

Van Beek schrijft vlot en weet de lezer met prima verwoordingen mee te slepen in het verhaal.

Wanneer het gezin van Liam na een weekend thuis komen, komen ze er tot hun schrik achter dat er iemand binnen is geweest. Met de informatie die ze hier vinden zit de schrik er goed in en ontstaat er een spanning die grote gevolgen kan gaan hebben. Wat is de reden van het bezoek en is iedereen nog wel veilig?

De ware reden van alles wat er nu gebeurt wordt beetje bij beetje bloot gelegd. Steeds krijg je iets meer informatie waarmee je lijntjes aan elkaar kunt verbinden. Dit geeft je ook weer het gevoel dat je wel moet doorlezen om alles te weten te komen.

Het verhaal op zichzelf is niet heel uniek. Er zijn genoeg boeken die vergelijkbaar zijn qua idee. De manier van schrijven van Kasper van Beek maken De honger echter wel heel prettig leesbaar. Saai is het zeker niet. Op het gebied van de wat meer standaard thrillers behoort deze auteur wat mij betreft absoluut bij de betere van Nederland.

Meer recensies van Sander