Misleiding van het brein

Sander 08 mei 2021
Sebastian Fitzek is 1 van de betere auteurs op het gebied van psychologisch thrillers. In De zielenbreker wordt op een sterke manier het psychologische vlak opgenomen. Als lezer wordt je continue vastgehouden en laat je bij onthullingen aan het eind van het boek teruggaan naar de betreffende passage.
Het verhaal gaat niet zo krachtig in je hoofd zitten als dat het bij een aantal nadere boeken het geval is, maar bij de personages in het boek is het zeker te voelen. De uitwerking zorgt hier voor een verhaal dat je in 1 ruk wilt uitlezen, wat ik in dit geval ook heb gedaan.

Aan de hand van een dossier start een professor een experiment met een aantal leerlingen. Het dossier vertelt een verhaal dat zich in de Teufelsbergkliniek heeft afgespeeld. In de ogen van Caspar wordt je meegenomen in de angstige momentengebeurtenissen die zich in de kliniek hebben afgespeeld. Hier ontwikkeld als zich in sneltreinvaart en als je denkt te weten hoe alles zit, wordt je uiteindelijk toch nog verrast.

Meer recensies van Sander