Reizen door de mooiste (dimensies) werelden!

Sasja C. 17 november 2023
In het tweede deel van de Satori trilogie is De Satori strijder. In dit boek gaan Noa, Keanu en Lizzie opzoek naar de derde Satori strijder: Morgan, die net als Noa en Keanu in het bezit is van een bijzonder zwaard: Ze weten waar Morgan is, maar moeten een reis maken door verschillende dimensies om haar te ontmoeten. In elke dimensie komen ze voor nieuwe uitdagingen te staan. Ondertussen wordt Noa steeds meer bewust van haar bijzondere band met de aarde en vallen de puzzelstukjes waarom dat zo is op hun plek.

In dit tweede deel van de Satori trilogie weet Mirella Schaperkotter de lezer opnieuw mee te nemen in de wereld van Noa, Keanu en Lizzie. De personages ontwikkelen zich vlot tot sterke individuen en de relaties tussen de hoofdpersoon en andere personages zorgt ervoor dat je als lezer onderdeel wordt van een hechte groep familie en vrienden.

De dimensies, waar Noa en haar vrienden door heen reizen, worden uitvoerig en gedetailleerd beschreven. Hierdoor komt elke keer een prachtige, maar vooral een bijzondere wereld (dimensie) tot leven. Wat een fantasie en ontzettend knap gedaan van de schrijfster!

Mirella Schaperkotter heeft een heel eigen schrijfstijl en geeft elk personage een eigen stem. Hoewel ze heel beschrijvend is, zijn de dialogen natuurlijk en levendig.

Hoewel het verhaal mooie beschrijvingen en spannende wendingen heeft, voelde ik een beetje een tweedeling in het boek. Het einde kwam voor mij een beetje abrupt, maar de wending die het verhaal neemt is wel fijn, want er wordt veel duidelijk over Noa.

Ik raad lezers aan om deel 1 eerste te lezen, als je nieuwsgierig bent geworden naar de boeken van Mirella Schaperkotter. Het tweede deel sluit goed aan op het eerste deel en heeft een mooie cliffhanger om de lezer nieuwsgierig te maken naar het laatste deel.

Meer recensies van Sasja C.