Heerlijk feelgood verhaal!

Sasja C. 06 december 2023
Wat een leuk kort verhaal is Een onverwachte gast van Sasja Winters! Na een paar bladzijden kon ik al niet meer stoppen met lezen.

In een korte tijd weet de schrijfster een knusse wereld op Aruba te creëren. Fay is samen met haar vriend naar Aruba vertrokken en daar gaat ze aan de slag als weddingplanner. Als ze wil bewijzen dat ze de perfecte bruiloft kan regelen, komt ze voor een onaangename verrassing te staan, die toch minder onaangenaam blijkt dan ze dacht.

De schrijfstijl van deze schrijfster is zo prettig dat ik bijna meteen opzocht of ik niet eerder iets van haar had gelezen. Ik had het gevoel dat ik de schrijfstijl kende, maar ook weer niet, want ik kon geen andere feelgood bedenken. Na dit eerste deel van de Bon Bini Bruiloft, volgen er nog twee delen (YES) en verder kon ik geen andere boeken van Sasja Winters vinden.

Door de vrienden en kennissen van Fay op Aruba krijg je als lezer een fijn community gevoel. Er wordt een wereld gecreëerd, zoals Jill Mansell dat ook kan, maar door het kort verhaal draait hier alles om Fay.

Aruba en de locatie in het verhaal werden levendig en beeldig beschreven, waardoor ik (ondanks dat ik er nog nooit ben geweest) een goede voorstelling van het eiland kreeg.
Hoewel de verhaallijn misschien wat simpel klinkt, zorgden de unieke scènes en hilarische acties van Fay regelmatig voor een glimlach op mijn gezicht, oftewel het is een heerlijk feelgood verhaal.

Meer recensies van Sasja C.