Emotionele pageturner

Sasja C. 28 maart 2024
November - Jerrad Hoff

November is weer een prachtig boek van de hand van Jerrad Hoff. Wat kan die man schrijven!

Dit verhaal gaat over Poppy, die samen met Mason en haar twee kinderen een gelukkig leven leidt in het Engelse Maidstone.
Tot op een avond haar wereld in elkaar stort. Ze komt erachter dat die avond ook anders had kunnen verlopen, maar dat iemand daar bewust niet voor koos. Langzaam krabbelt Poppy weer op. Ze kan die avond nooit vergeten en dat haalt het slechtste in haar naar boven.

Het verhaal begon fijn, bijna gemoedelijk. Als ik niet beter wist dan dat ik een boek van Jerrad Hoff las, had het ook een fijn feelgood verhaal kunnen zijn. En dat maakte het verhaal meteen spannend, want je voelt dat er iets gaat gebeuren. Ondanks dat ik voorbereid was op een alle scenario’s, dacht ik, kwam de klap alsnog keihard aan. Met een brok in mijn keel las ik verder en dat bleek niet de laatste situatie te zijn die mijn emoties triggerde.

Het verhaal is vlot en beeldend geschreven. Voor sommige mensen zouden bepaalde scènes iets te beeldend geschreven kunnen zijn, want het is een heftig verhaal. Maar ondanks de verschrikkelijk dingen die Poppy doet, kunnen de meeste lezers zich (waarschijnlijk) wel in haar verplaatsen en dat maakt dat het een interessant verhaal is.

Het verleden van Poppy geeft haar net iets meer diepgang, waardoor je als lezer nog meer sympathie voor haar krijgt. Hoewel
Twee andere belangrijke personage had ik graag wat beter leren kennen, doordat ze een belangrijke rol spelen.

Kortom; November is een geweldig boek! Een emotionele rollercoaster, die de lezer aan het denken zet. Een boek dat je niet meer kan wegleggen als je eenmaal bent begonnen, oftewel een aanrader!

Meer recensies van Sasja C.