Spicy Juice…

Sasja C. 03 oktober 2023
Juice van Heleen van Royen

Juice gaat over artiestenmanager Claire Jansen, die een plan bedenkt om haar artiesten te beschermen tegen juicekoningin Angel de Vos. Hoeveel haar actie een meesterlijke zet lijkt, blijkt het in de realiteit anders uit te pakken.

Het verhaal leest vlot en luchtig door de korte hoofdstukken en het tempo van de verhaallijn. Daarnaast schrijft Heleen van Royen beeldend, waardoor het verhaal gaat leven.

Tussen de regels door voel je de onmacht bij Claire en haar artiesten, wat indirect zorgt voor angst bij de personages, en spanning bij de lezer.

Tijdens het lezen kreeg ik al snel een hekel aan het hoofdpersonage Claire, maar door de situatie waarmee ze te maken krijgt, kreeg ik toch medelijden met haar en uiteindelijk kon ik haar wel waarderen. Als een schrijver dat in een verhaal kan realiseren vind ik dat geweldig! De artiesten waren bijzondere typetjes, die op een humoristische wijze worden neergezet.

Een klein puntje vond ik de seksscènes in het verhaal. Heleen van Royen schrijft beeldend, heel beeldend, oftewel er wordt weinig aan de verbeelding overgelaten en daar moet je dan weer net van houden. En soms snapte ik de toegevoegde waarde van deze scène niet goed voor het verhaal. Maar het schudt je wel weer even wakker als je geconcentreerd aan het lezen bent.

Ik heb Juice met veel plezier gelezen! Juice is een typisch Heleen van Royen boek.
Uitdagend onderwerp, interessante personages en een verhaallijn met een pikant randje.

(Schaapjeschrijft)

Meer recensies van Sasja C.