Amusante klucht

Saskia Jacobs-Labree 27 februari 2024
Dit anderhalfuur boekje van Uitgeverij Vogelvrij wist mij herhaaldelijk aan het lachen te maken. Want stel je een marsmannetje voor, maar dan compleet anders, die in je tuin landt en je toch al zo chaotische leven overhoop gooit. In 50 pagina's vertelt de auteur op compacte wijze het leven van een eenoudergezin en de frequenterende stiefvaders. De laatste, Bert, houdt zeer van het (stoof) potje van de buurvrouw. Deze wat jaloerse buurvrouw houdt er nogal wat streken op na en kruidt deze (k) luchtige puree nog eens goed. Dochter Ninja speelt een wat minder opvallende rol. Ze is een soort bijzit vanuit we zien hoe zij de situatie ervaart. Het resultaat van al het gekluts mag er zijn. Luchtig vermaak, eenvoudig geschreven, dat mij achterliet in met vrolijke zin. Had ik ook maar zo'n handig marsmannetje met motorpech.

Meer recensies van Saskia Jacobs-Labree