Na de aardbeving in Huizinge, in 2012 stond de aardbevingsproblematiek als gevolg van de gaswinning door de NAM voorgoed op de agenda. Niet op die van de politiek, want al jaren sukkelt de problematiek voort en worden gedupeerde bewoners niet gehoord en al helemaal niet geholpen. Ze krijgen allemaal te maken met een bureaucratische mallemolen èn de moloch de NAM , die op alle mogelijke manieren de afhandeling van de bevingsschade saboteert. Taxataurs van de NAM doen de schade af als "achterstallig onderhoud" of veroorzaakt door de weersomstandigheden. Ze halen alles uit de kast om maar niet te hoeven betalen aan gedupeerden.De huizen met schade zijn onverkoopbaar, plannen om huizen te versterken veranderen net zo vaak als het weer. De politiek belooft van alles, maar doet helemaal niets. De bewoners van Groningen zijn getroffen door een catastrofe, waarvan het einde nog lang niet in zicht is. Mensen die niet weten of hun huis overeind blijft na een volgende beving, kinderen die niet durven slapen. Voortdurende angst en onzekerheid en stapels dikke dossiers over de schadeafhandeling.
De redactie van Dagblad van het Noorden tekende de verhalen van honderdeneen wachtenden op, gedupeerden die wachten op een oplossing. Zittend aan de keukentafel zijn ze gefotografeerd. Groningse bevingsslachtoffers die een gezicht krijgen. Lees alsjeblieft dit boek en laat Groningen niet zakken.

Reacties op: de nachtmerrie van Groningen

Ik wacht -
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99 Bestel het e-book € 11,99