Psychologische misdaadroman

shannah bielen 08 oktober 2020
Emma Sköld, een jonge zwangere rechercheur, krijgt de zaak van een moord op een man toegewezen. Hij werd gevonden door zijn zesjarige dochter. De hoofdverdachte is de echtgenote Cornelia, de relatie verliep meer dan stroef en zij stond net op het punt om haar man te verlaten.
De zus van Emma, Josefin, kent Cornelia vrij goed en wordt op die manier ook betrokken in deze zaak.

In korte hoofdstukken, chronologisch, maar afwisselend verteld door één van de personages komen we beetje bij beetje meer te weten. De afwisseling tussen de personages is mooi gedaan en heeft echt een meerwaarde.
Er is één ik-verteller, de effectieve dader, niet bij naam genoemd wat echt heel leuk is en je mee aan het raden bent wie dat toch kan zijn. Heel mooie opbouw, de schrijfster weet heel goed hoe ze de lezer op het verkeerde been kan zetten.

Dit is het derde deel met Emma in de hoofdrol, maar het eerste dat vertaald is. Ik had niet het gevoel dat je de info (over Emma) mist uit de eerste twee delen, al hoop ik dat deze nog vertaald worden.

Berouw is een vlotte misdaadroman met een psychologisch kantje met veel aandacht voor de personages en hun relatie onderling. Benieuwd naar de overige boeken van deze schrijfster.

Een aanrader!

Meer recensies van shannah bielen