Spannend en vlot

shannah bielen 08 januari 2020

Sarah is een docente aan de universiteit en zou graag een vaste benoeming krijgen. Hiervoor is ze echter afhankelijk van haar baas professor Alan, de beroemde academicus en tv-persoonlijkheid. In de wandelgangen weet iedereen dat Alan graag misbruik maakt t.o.v. vrouwen van zijn positie. Er gelden dan ook regels onder zijn docenten en studenten. Zo is één van die regels ervoor te zorgen dat je nooit alleen met hem bent, zodat hij niets kan ondernemen.

Sarah ontvangt een uitnodiging van Alan voor een jaarlijks liefdadigheidsfeest en ziet dit al een signaal dat de vaste benoeming wel in orde komt. De maandag daarop krijgt Sarah echter een koude douche. Zij krijgt te horen dat ze geen vast contract krijgt en krijgt hiervoor nogal een vrouwonvriendelijke uitleg. Bovendien kan Alan het niet nalaten haar te provoceren.

Op weg om haar kinderen op te pikken is Sarah getuige van een poging tot ontvoering van een meisje. Door haar tussenkomst kan ze dit vermijden. Niet veel later wordt ze gecontacteerd door de vader van het jonge meisje die haar een voorstel doet om zijn schuld in te lossen...

Overweegt Sarah het voorstel, zal ze de naam van haar baas doorgeven?

Het verhaal is heel vlot geschreven en neemt verrassende wendingen, waardoor het spannend blijft. Af en toe krijg je stukken mee uit het verleden van Sarah waardoor je de keuzes die ze maakt beter kunt plaatsen. Naast de problemen die ze heeft op het werk, kan Sarah niet rekenen op haar man, die te pas en te onpas verdwijnt al dan niet met een minnares. Hierdoor komt Sarah nogal naïef over. Gelukkig kan ze we terugvallen op haar vader en haar vriendin.

Ook op het einde is er een leuke plot, eentje die ik absoluut niet zag aankomen.

Meer recensies van shannah bielen