Spanning gaat binnen no time van 0 naar 100

Sharon8 08 oktober 2020
Dit boek was de gelukkige winnaar voor een leesclub in de maand oktober. Ik ben altijd dol op de boeken van Nicci French dus ik was ook enorm benieuwd naar dit boek.
En ik ben uiteindelijk blij dat we dit boek hebben gekozen, want wat een bizar verhaal.
Het lijkt vrij normaal te beginnen maar binnen no-time gaat het spanningsniveau van 0 naar 100.
De schrijfstijl van Nicci French vond ik in dit boek weer geweldig. De spanning is in het hele verhaal aanwezig, en deze was ook echt voelbaar. Het gedrag van Brendan heeft me meerdere malen de rillingen over het lijft bezorgt.
Wel vond ik het “jammer” dat er maar vanuit één personage is geschreven en niet uit meerdere. Ik denk dat ik het verhaal nog een stukje boeiender had gevonden, als er bijvoorbeeld ook een deel was geweest hoe Brendan of Kerry tegen het verhaal aan hadden gekeken.

De personages heeft Nicci French ook weer geweldig neergezet. Het positiefste vond ik het karakter van Miranda en hoe deze in het verhaal geplaatst is. Haar doorzettingsvermogen om te bewijzen dat Brendan de slechterik is en niet zij komt in het hele verhaal goed naar voren.
Van de andere personages werd ook een goed beeld geschetst over welke rol zij speelde in het verhaal, alleen miste ik bij hun soms wat diepgang op het karakter.
Ik vond het karakter van Brendan ook enorm goed neergezet. Ik vond het niet “leuk” om over hem te lezen, maar zijn karakter liet de spanning van het verhaal wel enorm goed naar voren komen.
Ik heb dit zeker ervaren als een enorm goed boek. Als de personages wat meer perspectieven hadden gehad, dan had ik dit boek zeker met 5 sterren beoordeeld.

Meer recensies van Sharon8