Spannend en mysterieus

Sharon8 06 augustus 2020
Namens Best Of YA mocht ik dit boek lezen en recenseren, waarvoor dank.

Niemand weet wat er is gebeurd die ochtend in River Point. Vijf jongens gingen het bos in, vier kwamen er terug. Iedereen heeft een motief, maar niemand praat.

Kates afstudeerstage bij een advocatenkantoor is niet bepaald spannend, totdat haar baas op de grootste zaak gezet wordt die hun kleine dorpje ooit gekend heeft. Iedereen heeft het over de jongens van River Point. Er is bewijs dat de jongens schuldig zijn, maar de officier van justitie wil dat de zaak in de doofpot wordt gestopt. Hij heeft zijn functie namelijk te danken aan hun machtige families. Kate heeft zo haar eigen redenen om de zaak op te willen lossen en laat het hier niet bij zitten.
Terwijl Kate gevaarlijk dicht bij de waarheid komt, wordt duidelijk dat niemand is wie hij lijkt. Als Kate niet snel ontdekt wie de echte dader is, komen er levens op het spel te staan… inclusief dat van haarzelf

Dit Is Ons Verhaal is enorm een spannend, meeslepend en mysterieus YA-boek.
Het verhaal draait grotendeels om de hoofdpersonage Kate. Zij is er heilig van overtuigd dat de moord op Grant gepland was, en geen ongeluk zoals iedereen beweert. Ze zet alles op alles om de waarheid te achterhalen, maar loopt helaas ook tegen dingen aan die betrekking hebben op haarzelf.
Het verhaal is ook erg moeilijk weg te leggen, omdat dit spanning zo goed opgebouwd is en je gewoon wilt weten hoe het verhaal zich voortzet en afloopt.

Ik vond de personages in het boek erg goed en sterk omschreven. Het personage van Kate kwam zeer goed naar voren en ook haar karakter werd erg duidelijk en goed toegelicht. Ik vond haar karakter ook erg sterk, en het was een prettig hoofdpersonage.
Haar standvastigheid en doorzettingsvermogen kon ik zeer zeker waarderen.

Ik vind ook dat Ashley Elston een erg sterk en krachtig verhaal heeft neergezet. De verhaallijn is erg goed opgebouwd. Het was helemaal niet storend dat er vooral uit het perspectief van Kate gekeken en geschreven werd. Af en toe kwam de uiteindelijke verdachte ook naar voren met zijn verhaallijn. In het begin was het enorm hersenkrakend welke persoon dit was, en ik moet ook eerlijk bekennen dat het pas op het einde ook echt duidelijk is geworden wie deze persoon was. De spanning werd zodoende erg goed opgebouwd, en het was ook onvoorspelbaar.
Er werd ook gebruik gemaakt van diverse goede plottwists.

Kortom ; ik vond dit een enorm goed en spannend verhaal.
Het neemt je vanaf moment 1 mee en laat je niet meer los.

Meer recensies van Sharon8