Bryndza doet het weer!

Sharon8 02 september 2020
Op een ijzig koude ochtend vindt een moeder het met bloed doordrenkte lichaam van haar dochter vastgevroren op de weg. Wie zou zo’n gruwelijke moord voor de deur van het slachtoffer uitvoeren?
Detective Erika Foster, net bekomen van haar vorige zaak, is vastbesloten om ook deze zaak te leiden. Tijdens het onderzoek stuit ze op diverse aanvallen op jonge vrouwen in een doorgaans rustige buitenwijk van Londen.
Erika is op zoek naar een angstaanjagende moordenaar, en de zaak wordt alleen maar gecompliceerder als blijkt dat de vermoorde jonge vrouw verstrikt zat in een web van geheimen. Net als Erika eindelijk een lijn begint te zien in de aanwijzingen, wordt ze gedwongen haar eigen pijnlijke herinneringen weer op te halen. Erika moet zichzelf dwingen om gefocust te blijven, diep te graven, en de moordenaar te vinden – voordat hij weer toeslaat.

Om te beginnen is dit een enorm goed en sterk boek! Het is weer een boek waar je doorheen vliegt. Van begin tot het einde neemt het je mee en is de spanning om te snijden.
Ik heb nu alle 6 de delen gelezen en vond dit oprecht wel een van de beste delen.

In tegenstelling tot deel 5 vond ik de personages in dit boek enorm goed neergezet. De personages bleven wel wat aan de oppervlakte maar dit vond ik niet storend. De personages kregen wel allemaal een goede introductie waardoor je ook wel weet wie iedereen is zonder dat je wellicht de voorgaande delen hebt gelezen.
Aan het einde zat voor mij echt een spectaculaire ontknoping wat betreft de personages. Een stukje verleden wat erg goed verwerkt is in dit verhaal, en waardoor vele dingen op zijn plek vallen.

De schrijfstijl vond ik weer enorm prettig. De rode draad werd goed verwerkt in het verhaal, en werd ook telkens goed teruggebracht.
Het begin van het verhaal werd al zo goed omschreven dat ik me vanaf moment één afvroeg hoe het einde zou zijn.
Ook zat er een sterke plottwist in verwerkt die ik oprecht niet aan had zien komen. Voor mijn gevoel waren er richting het einde meerdere plottwists. Ik dacht dat ik de “dader” had gevonden maar dit bleek toch net weer even anders te zijn. De echte dader was dus ook iemand waarvan ik het echt niet verwacht had.
Bryndza heeft het verhaal tot een super krachtig geheel gemaakt, en weer een enorme knaller geschreven.
Hij heeft het laatste deel van deze reeks geweldig afgesloten.

Ik baal er stiekem wel van dat deze geweldige reeks nu niet verder loopt.
Ieder boek van deze reeks was een feestje om te lezen, en nodigde telkens uit om naar het volgende deel te gaan.
Voor wie deze reeks nog niet gelezen heeft zou ik zeker het advies willen geven om er snel aan te beginnen.

Meer recensies van Sharon8