Heerlijke feelgood voor tussendoor

Sharon8 27 juni 2020
Rosa erft van de een op de andere dag een winkeltje in het kustplaatsje Devon. Eigenlijk wil ze het winkeltje verkopen maar door de clausule die aan de erfenis hangt mag Rosa het winkeltje niet verkopen.
Rosa besluit het een kans te geven en vertrekt samen met haar hondje Hot naar Devon.
Ze moet haar beste vriend en ook geheime liefde Josh achterlaten.
Wat zal haar nieuwe leven in Devon haar brengen?

Ik heb het verhaal ervaren als een heerlijke feelgood. Het is echt een boek waarmee je lekker op de bank kan ploffen, of op een warme dag lekker in de tuin kunt zitten. Het verhaal is in winterse sferen geschreven maar gek genoeg vond ik het heel zomers overkomen. Dit komt misschien doordat het zich grotendeels bij het strand afspeelt.
Ik vond de vele ontwikkelingen ook erg leuk neergezet en op de juiste momenten in het boek geplaatst.
Dit was voor mijn gevoel ook wel echt nodig bij dit verhaal, omdat het anders een beetje in een sleur terecht kwam.

Ik vond de personages erg leuk en goed in het verhaal geplaatst, en ze hadden ook allemaal een goede rol in het verhaal.
Het karakter van Rosa veranderde naarmate het verhaal zich voortzette. Dit vond ik erg mooi en ook boeiend om te lezen. Van kil en koel personage veranderde ze steeds meer naar medelevend en liefhebbend persoon.
Stiekem was mijn favoriete "personage" toch wel Hot, omdat ik me echt een beeld vormde en in het echte leven zou ik deze hond zo mee naar huis willen nemen.
Ook bleken de personages die in eerste instantie voor mijn gevoel wat oppervlakkig bleven, toch nog wel een grote rol te spelen in het verhaal.
Naarmate het verhaal vorderde werden ze ook wel een heel stuk minder oppervlakkiger, en begreep ik ook steeds beter waarom zij in het verhaal zaten en wat hun rol hierin was.
Het minst leuke personage vond ik toch echt wel Joe. Dit was voor mijn gevoel een beetje een standaard personage die je wel eens in meerdere boeken terug ziet komen. Ik ben ook wel blij dat zijn karakter wat minder is toegelicht, en dat juist Joshua, Queenie, Mary en Titch meer de aandacht kregen in het verhaal.
Het was ook ergens wel te verwachten dat Joe iets te verbergen had, dus dit personage was niet heel boeiend of "nieuw".

Verder vond ik de schrijfstijl ook erg prettig. Het is echt op een manier geschreven waarbij je niet teveel hoeft na te denken, en gewoon lekker kunt lezen. Het verhaal was ook niet saai of eentonig geschreven, Soms neigde het hier voor mijn gevoel wel naar, maar dan kwam er toch weer een omslag in de verhaallijn.
Ook vond ik de kleine plottwisten die in het verhaal naar voren kwamen wel leuk. Soms waren ze ook wel een beetje voorspelbaar; bijvoorbeeld dat Lucy helemaal niet zwanger was maar ze Josh voor zichzelf wilde in plaats van te moeten delen met Rosa.
De ontknoping van het verhaal vond ik wel het meest boeiende. Natuurlijk was het wel te verwachten dat je er achter kwam wie Rosa de winkel had geschonken, maar deze ontknoping had ik niet verwacht.

Voor iedereen die zin heeft in een heerlijke en makkelijk weg te lezen feelgood is dit boek echt een aanrader.
Ik ben ook zeker benieuwd naar deel 2!

Meer recensies van Sharon8