Gevaarlijke missies, verraad en kameraadschap!

sheila_hjv_inbooks 20 november 2020
De CIA stuurt zes oud militairen, die oneervol ontslagen zijn, met een vage opdracht naar Libanon. Ze zullen na de uitvoering van deze opdracht volledig eerherstel ontvangen. De geheime operatie roept echter nogal wat vraagtekens op bij Scott McAllister en zijn mannen. Ze hebben het idee dat ze zich in een kansloze missie storten.

Na de aanslag op de Russische premier, worden een aantal Spetsnaz naar Libanon gestuurd voor een vergeldingsactie. Igor Yakushin en zijn team worden getraind om in de huid van een ander te kruipen, zodat ze dichter bij hun doelwit kunnen komen en deze dan uit kunnen schakelen.

“Zijn hoofd valt op zijn borst en hij zakt in elkaar. Nicole probeert hem op te vangen en wordt door twee rechercheurs geholpen. ‘Naar buiten, frisse lucht’, zegt een van hen. Buiten komt Remco langzaam bij kennis. Hij brengt zijn hoofd omhoog, kijkt Nicole aan, slaat zijn handen voor zijn gezicht en begint onbedaarlijk te huilen.” Rolf Österberg

Remco de Swart heeft enige tijd geleden besloten om het wat rustiger aan te doen. Daarom heeft hij zijn SpecOps team vaarwel gezegd en werkt hij nu bij de AIVD. Een afschuwelijke gebeurtenis, die mogelijk te herleiden is naar een aantal teruggekeerde terroristen, dwingt Remco opnieuw tot actie. En dan blijken zijn voormalige strijdmakkers van onschatbare waarde.

Bloedbroeders van Rolf Österberg is een spannende thriller waarmee, wat mij betreft, zomaar een seizoen van de Amerikaanse serie Homeland gevuld had kunnen worden. Rolf Österberg is een pseudoniem.

Bloedbroeders, een boek dat gerust omvangrijk genoemd mag worden, is van begin tot eind gevuld met fascinerende en goed doordachte verhaallijnen, waarbij de spanningsboog nagenoeg niet verslapt. Dit betekent dat je als lezer behoorlijk bij de les moet blijven om alle informatie tot je te nemen.

In eerste instantie komt er dan ook best veel op je af. Niet alleen qua informatie, maar ook in de grote verscheidenheid aan namen en locaties. Ondanks dat, is het verhaal goed te volgen doordat de auteur je hier, op boeiende wijze, moeiteloos doorheen loodst.

Bloedbroeders volgt een aantal teams die er, ondanks politiek gekonkel, persoonlijke motieven en verraad, in slagen om samen te werken. Teams die zonder enige reserve voor elkaar door het vuur gaan en die in het gevecht zij aan zij strijden. Die zich niet laten tegenhouden door afkomst, thuisland of achtergrond.

Rolf Österberg neemt je met Bloedbroeders mee in de onvoorspelbare wereld van politiek, geheime diensten, terrorisme en speciaal getrainde eenheden, en doet dit op een manier die het moeilijk maakt om het boek weg te leggen. Bloedbroeders krijgt 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks