Komisch en hartverwarmend

sheila_hjv_inbooks 18 december 2019
Becky kan niet wachten tot het kerst is. Eerst gaat ze natuurlijk lekker shoppen voor de allerleukste kerstcadeau’s. En op de dag zelf gaan ze met zijn allen naar haar ouders, die altijd voor een gezellig kerstdiner zorgen.

Aan dat vooruitzicht komt een einde wanneer haar ouders laten weten, dat ze tijdelijk in een hippe wijk in Londen gaan wonen. Hierdoor kunnen zij dit jaar het kerstfeest niet verzorgen, en wordt deze taak bij Becky neergelegd. Dat zorgt bij Becky wel even voor paniek. Zeker als steeds meer mensen zichzelf uitnodigen, en ze ook allemaal volop ‘suggesties’ hebben.

“Ik zorg niet voor het kerstfeest, mam zorgt voor het kerstfeest. Zij weet hoe het moet. Zij weet hoe je de chocoladerolcake uit de verpakking haalt, op een schaal met onderlegger zet en er poedersuiker over strooit. ‘Juist.’ Ik slik iets weg. ‘Goh. Het kerstfeest verzorgen. Dat is best eng.’ Ik lach om duidelijk te maken dat ik het niet echt meen (Al meen ik het wel, half.)” Sophie Kinsella

Becky krijgt steeds meer taken en wensen op haar bordje. Net nu ze daar druk mee is, komt er ook ineens een ex-vriendje met zijn nieuwe vriendin opdagen. En dat is niet helemaal toevallig.

Met Christmas Shopaholic neemt Sophie Kinsella de lezer mee in de knotsgekke kerstwereld van Becky Brandon (geboren Bloomwood).

Christmas Shopaholic is een nieuw deel in de serie over Becky, haar familie en haar vrienden. Mocht je deze boekenreeks van Sophie Kinsella nog niet kennen: Becky is lichtelijk over de top, chaotisch en gek op shoppen. Maar Becky is bovenal lief, zorgzaam en ze heeft het hart op de juiste plek. De verhalen over Becky zijn komisch en hartverwarmend. Echt leesvoer waar je vrolijk van wordt.

Becky weet je ook nu weer helemaal mee te nemen in haar leven. De kerstperiode biedt natuurlijk volop ruimte voor haar grote liefde, winkelen. Maar Becky kan daar eigenlijk altijd wel een reden voor bedenken. Sophie Kinsella geeft een smakelijke omschrijving van de aan- en miskopen van Becky. Je gaat je bijna afvragen, waarom je zelf nog geen kastkoffer hebt geshopt.

De familie en vrienden van Becky doen, met al hun eigenaardigheden, ook allemaal weet een duit in het zakje. Ze voegen een hoop gezellige chaos toe aan het verhaal.

Een oude liefde en een nieuwe vriendin maken het boek compleet. Zij zijn een leuke aanvulling op alle personages die al eerder voorbij zijn gekomen. Dit zorgt voor een beetje extra verwarring, en het laat de onzelfzuchtige kant van Becky zien.

Christmas Shopaholic van Sophie Kinsella is een grappig en lief boek over de hectische feestmaand van Becky. Ik geef dit feelgood verhaal 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks