Verrassend en spannend

sheila_hjv_inbooks 18 oktober 2019
Zij gaan ver om de waarheid te verhullen, maar de moordenaar gaat verder.

In Kamer 305 van Yvonne Franssen vindt Kim, in de hotelkamer waar ze met haar minnaar heeft afgesproken, het lichaam van een vrouw. Kim raakt in paniek. Ze kan hier niet betrokken bij raken. Wat als haar levensgevaarlijke partner hierdoor ontdekt dat ze een minnaar heeft? Kim heeft geen keus, ze moet iets doen.

De vader van Eva was een tiran. Voor de buitenwereld zette hij zijn charmante masker op, maar thuis was het een afschuwelijke man. Jaren geleden heeft iemand hem vermoord. Nu denkt Eva een verband te zien met twee nieuwe slachtoffers. Wanneer ze antwoorden op haar vragen probeert te vinden, brengt ze met haar zoektocht niet alleen zichzelf in gevaar.

“Ik lig als versteend in mijn ligstoel, niet in staat om te bewegen. Ik zou me willen verstoppen, willen wegkruipen onder het vrolijke gekleurde badlaken waar ik op lig, met mijn ogen dicht en mijn handen over mijn oren. Ik zou willen vluchten, ver weg van deze afschuwelijk plek die ons thuis is ......” Yvonne Franssen

Door haar onderzoek komt Eva uiteindelijk ook in contact met Kim. Hebben al deze zaken iets met elkaar te maken of is het louter toeval?

In Kamer 305 van Yvonne Franssen, doet Kim iets onbezonnens om haar affaire te verhullen. Iets waar je in het begin wellicht weinig begrip voor op kan opbrengen. In de loop van het verhaal kom je erachter dat haar angsten niet geheel onterecht zijn. Waarschijnlijk blijf je ook daarna vraagtekens zetten bij haar handelen, maar je gaat wel anders naar haar kijken.

De personages zijn interessant en gedragen zich in de stressvolle omstandigheden, vaak verontrustend normaal. De pogingen om de waarheid te verbergen lijkt hen redelijk moeiteloos af te gaan. Ook leggen ze zich makkelijk bij bepaalde zaken neer. Zaken die je normaal gesproken niet zo makkelijk accepteert.

Hun handelen zorgt ervoor dat veel personages verdacht overkomen, en dat is ook direct het slimme aan deze thriller. Als alles met elkaar te maken heeft, zou ook iedereen er iets mee te maken kunnen hebben. Je zult regelmatig het idee hebben dat je weet hoe het zit, en al even regelmatig zal je daaraan twijfelen.

Yvonne Franssen heeft met Kamer 305 een thriller geschreven, die goed in elkaar zit. De personages zijn boeiend en de verhaallijnen laten je gissen naar antwoorden. Ondanks dat ik dacht dat ik wist hoe het zat, werd ik tegen het einde toch nog verrast. Ik geef Kamer 305 3.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks