Girl in pieces

silke-wittockx 10 april 2024
Charlie heeft geen gemakkelijke jeugd gehad. Ze heeft een verleden waarin ze misbruikt werd, niet de liefde van ouders gevoeld die nodig was en ze moest afscheid nemen van haar beste vriendin Ellis. Haar enige oplossing was zelfbeschadiging. Haar armen en benen staan vol met krassen. Eén keer liep het bijna mis waardoor Charlie terecht kwam in een instelling. De mensen daar zijn lief voor haar maar Charlie sluit haar helemaal af. Na een korte opname mag ze terug naar haar mama. Die ziet het niet zitten om voor haar te zorgen dus ze verhuis kilometers verder naar haar vriend Mikey. Ze vindt een job en ontmoet aar Riley, die ook zijn eigen problemen heeft. Charlie zit vol goede moet om niet te hervallen. Lukt het haar om niet terug in de verleiding te komen en haar leven terug op de rails te krijgen?

Om eerlijk te zijn, ik heb wat motivatie nodig gehad om door te zetten in dit boek. Het verhaal begon over Charlie in een instelling. De hoofdstukken waren kort en moeilijk geschreven. Ik moest echt wennen aan de schrijfstijl. Sommige zinnen en bladzijden heb ik opnieuw gelezen omdat ik gewoon niet goed kon onthouden wat er gezegd werd. Verder in het boek, wanneer Charlie uit de instelling is, merkte ik deze problemen in schrijfstijl veel minder op. Was het minder aanwezig of was ik er zelf aan gewoon geworden? Het onderwerp van het boek is wel heel puur en realistisch. Er zijn veel (jonge) mensen die met problemen kampen zoals Charlie of Riley of één van de andere personages. Dat maakt de boodschap en het verhaal wel heel mooi en soms ook hartverscheurend. Ik ben blij dat ik het verhaal gelezen heb. Ik merk dat veel mensen echt wel enthousiast zijn over het boek. Bij mij is het enthousiasme iets minder, een persoonlijke mening.

Instagram ♥ dejuf.leest

Meer recensies van silke-wittockx