Wat de hulp weet

silke-wittockx 10 april 2024
Millie werkt nog steeds als huishoudhulp. Ze heeft al enkele baantjes achter de rug en ook haar job bij Amber is voorbij. Ze probeert tal van adresjes maar wordt altijd geweigerd. Tot ze telefoon krijgt van Douglas Garrick, een bekende CEO met een prachtig penthouse. De job is bijna perfect, alleen heeft ze nog steeds de vrouw des huizes niet ontmoet. Volgens meneer Garrick voelt mevrouw Garrick zich al een tijdje niet lekker en rust ze uit in de logeerkamer. Een plaats waar ze echt niet mag komen van de familie! Millie begint dit toch steeds verdachter te vinden. Ook vindt ze af en toe bloedvlekken op kleren op in huis. Op een dag kan ze niet anders dan toch een gesprek beginnen met Wendy Garrick. Ze klopt op de deur en wat ze daar ziet doet alle twijfels wegslaan… Wendy wordt mishandeld door haar man! Millie zou Millie niet zijn als er niet alles op zet om deze vrouw te helpen. Maar hoe ver kan ze gaan zonder terug in de gevangenis te belanden?

Wat keek ik uit naar het vervolg van ‘de hulp’. Net zoals in het eerste verhaal, heb ik het boek op minder dan een dag uitgelezen. Millie komt opnieuw in actie. Het verhaal is hetzelfde, maar toch anders. Het boek heeft ergens toch wel wat gelijkenissen met het eerste verhaal, toch heb ik er echt van genoten. Ik was dan ook helemaal in mijn nopjes toen ik zag dat midden september deel 3 zal verschijnen. Nog enkele maanden geduld!

Instagram ♥ dejuf.leest

Meer recensies van silke-wittockx