Een mooie verhaallijn

silke-wittockx 23 april 2024
‘Hoe hobbeliger de rit, des te mooier de bestemming. Jij. Ik. Wij zijn de mooiste bestemming van allemaal.’

Hallie Welch werkt bij Becca’s Blooms, het tuinbedrijf van haar gestorven oma. Ze wordt door de familie Vos ingehuurd om de tuinen aan de wijngaard op te knappen. Toevallig verblijft Julian Vos in het gastenverblijf… Julian was Hallie’s jeugdliefde. Al die tijd bleef ze aan hem denken… Nu ze Julian terugziet, blijkt dat hij helemaal anders is dan hoe zij hem in gedachten had.. Julian is bezig met het schrijven van een boek. De chaotische Hallie in zijn buurt is wel het laatste wat hij kan gebruiken. Toch ontstaat er chemie telkens wanneer ze elkaar zien. Ze zijn ervan overtuigd dat ze absoluut niet bij elkaar passen. Na een gezellige avond met heel wat wijn besluit Hallie om Julian een anonieme liefdesbrief te schrijven. Maar wanneer ze spijt heeft van haar impulsieve actie, is de brief al in de handen van Julian…

Ik las al eerder een boek van Tessa Bailey dus ik was heel enthousiast om in een nieuw boek van haar te beginnen. De covers van haar boeken spreken me ook steeds opnieuw aan. Het verhaal op zich vond ik goed, toch vond ik de schrijfstijl van dit boek heel wat moeilijker dan haar vorige boek. Ik moest regelmatig zinnen en stukjes opnieuw lezen omdat ik niet goed begreep wat er gezegd werd. In het verhaal komen enkele fragmenten voor waarbij de liefde bedreven wordt, deze stukjes vond ik soms echt grof verwoord. Ik moet toegeven dat ik ze op het einde zelfs gewoon overgeslagen heb. De verhaallijn zat mooi in elkaar, er stonden enkele mooie quotes in maar ik weet niet of ik het boek aan iedereen zou aanraden.

Instagram ♥ dejuf.leest

Meer recensies van silke-wittockx