Het eiland

Silvie Leest 23 juni 2022
Heather Baxter is onlangs getrouwd en samen met haar echtgenoot Tom en zijn twee tieners, Olivia en Owen, reizen ze af naar Australië. Het is een droom die voor haar uitkomt. Heather heeft namelijk nog nooit buiten de VS gereisd en ze hoopt op beter contact met haar nieuwe stiefkinderen. Maar helaas gaat er tijdens deze reis weinig zoals gepland: het is te heet, de kinderen vervelen zich en de beloofde koala’s zijn nergens te bekennen.

Maar op een dag ontmoeten ze toevallig twee lokale bewoners en dit levert hen een uitnodiging op voor een bezoekje aan Dutch Island. Het blijkt een privé gebied te zijn waar dieren in het wild leven en aangezien de kinderen zo graag koala’s willen zien lijkt dit dé uitkomst. Helaas blijkt het eiland niet voor niets privé te zijn en wanneer hun bezoek tot een gruwelijk ongeluk leidt, moet Heather een beslissing nemen die alles veranderd. Ze moeten rennen voor hun leven…

‘Het eiland’ stond al een tijd op mijn lijst om gelezen te worden, dus ik was heel erg benieuwd naar dit verhaal. Het gezin reist naar Australië omdat Tom daar voor zijn werk moet zijn. Heather ziet dit reisje meteen als een mooie kans om een betere band met haar stiefkinderen te krijgen, maar dit wil in het begin allemaal niet zo vlotten. Het is de bedoeling dat ze maar even in het land verblijven en helaas hebben de kinderen tot dan nog geen koala’s gezien, waar ze dan ook flink van balen. Maar op het moment dat het gezin de twee lokale bewoners ontmoet, begint de spanning wat toe te nemen. Je voelt meteen dat er iets gaat gebeuren…

Eenmaal op het eiland aangekomen mogen Tom, Heather en de kinderen een tijdje met hun auto rondrijden en ze hopen wat wilde dieren te zien. Maar dan gebeurt er iets vreselijks, waardoor alles helemaal uit de hand loopt en de spanning nog meer toeneemt. Kort daarna werd het voor mij persoonlijk toch wat minder. Dit is namelijk echt een boek dat je leuk vindt of juist helemaal niet, en helaas werkte dit concept niet helemaal voor mij. Vanaf de gruwelijke gebeurtenis volgt namelijk een kat en muis spel in de wildernis. Ik wil natuurlijk niet teveel verraden, maar ik vond het ook een beetje een raar verhaal, waardoor ik ook in mijn beoordeling ben gezakt.

Ik wil dit boek absoluut niet afkraken, want als je van wildernis, actie en geweld houdt dan is het zeker een aanrader! Maar voor mij was het een beetje teveel van alles en ook wat ongeloofwaardig.

Beoordeling: 3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest