Diep in het Wederwoud wonen de Elfyn zussen Céli en Phaun. Céli, die aan een onbekende dodelijke ziekte lijdt, is volledig afhankelijk van de liefdevolle zorg van Phaun.
Maar dan komt Noova, de geliefde van Céli, terug na jarenlang te hebben gevochten als kapitein bij de Compagnie. Ze denkt een geneesmiddel te hebben gevonden maar Phaun is de enige die erachter kan komen of de geruchten over het geneesmiddel waar zijn.
Ze besluit de gevaarlijke tocht te maken op zoek naar de genezing voor haar zus, maar de reis kent vele gevaren en ze zal veel moeten opgeven om te overleven.

“‘Céli,’ fluisterde ik. ‘Er komt een moment dat we samen nieuwe herinneringen gaan maken. Ik weet niet wanneer en ik weet niet hoe, maar het gaat gebeuren.’ Ik probeerde de brok in mijn keel weg te slikken terwijl ik mezelf nogmaals toesprak: ‘Ik moet dit doen.’”

Mijn eerste gedachte toen ik dit boek uit had was: ‘Noooo wanneer komt deel 2?!’. Voorbij het Wederwoud had me geheel in beslag genomen en het einde liet me achter met een honger naar meer.
Ik sta er steeds weer verbaast van te kijken hoe een boek je volledig kan opslokken en dat het Valentijn Ringelberg met zijn debuut absoluut gedaan. Ik heb het boek in iets meer dan 2 uur uitgelezen omdat ik het boek met geen mogelijkheid kon wegleggen.

Vanaf de eerste bladzijde vergat ik alles om me heen en wilde ik alleen maar meer weten over Phaun en haar zoektocht naar de genezing voor haar zus.

Valentijn heeft een vlotte levendige schrijfstijl waardoor je niet alleen de beschreven omgeving voor je ziet maar ook Phaun al snel een echt ‘persoon’ voor je wordt. Je leeft intens met haar mee tijdens haar zoektocht en als lezer sluit je haar, door haar liefde en toewijding, al snel in je hart. Door de prachtige kaart die je voor- en achterin het boek kan vinden wandel je nog meer mee met Phaun en besef je goed waar de verschillende locaties van het verhaal zich bevinden.

Ik weet dat ik in ieder geval niet kan wachten tot het tweede deel van De raad van Vha’Rymn uitkomt en ik kan het iedereen aanraden zich te laten betoveren door de lieve Phaun en de prachtige wereld van Vha’Rymn.

Valentijn Ringelberg heeft al vanaf kleins af aan een liefde voor verhalen. Wat begon op jonge leeftijd met verhalen uit spelen met speelgoed ging uiteindelijk over in het schrijven van Engels- en Nederlandstalige verhalen. De Raad van Vha’Rymn: Voorbij het Wederwoud is zijn debuut en eerste deel in De Raad van Vha’Rymn serie.

Reacties op: Absoluut fan van deze serie

Voorbij het Wederwoud - Valentijn Ringelberg