Anna V: huiveringwekkend spanned.

Sorbotrol 25 juni 2022
Nadat ik vorig jaar in 1 ruk Natan Z en aansluitend Alex B had uitgelezen was ik vol spanning toen deel 3 uitkwam.

En wat een heerlijk spannend boek is dit! Het was geen enkele teleurstelling. De haren gaan je regelmatig rechtop staan. Je denkt dat je na de eerste twee delen alles wel gehad hebt. Maar het kan nog gruwelijker.

Het zijn prettig en vlot geschreven korte hoofdstukken. Veel gruwelijkheden, huiveringwekkende spanning, en veel machtsmisbruik. Kunnen een paar sterke slimme vrouwen het beest Natan Z. tegenhouden? De vrouwen kennen elkaar niet, maar hoe kunnen ze elkaar dan helpen het beest te stoppen? De man die wil doden. Wat heeft het ministerie van Justitie hier toch mee te maken? Waarom komen we toch steeds uit bij de tbs-kliniek?

Er kwam een plottwist die ik even niet had zien aankomen. Een gruwelijke ontknoping!

Het is echt een gruwelijk boek. Niet voor softies. Maar wat zit het verhaal (inclusief de eerste twee delen) ingenieus in elkaar. Wat jammer dat dit het laatste deel is. Ik duim dat auteur Arjan Alberts nog veel meer briljante verhalen in zijn hoofd heeft. Ik ben fan!
Ik begreep dat er gewerkt wordt aan de verfilming. Ik zit klaar, met de deuren op slot, ramen gecontroleerd en de gordijnen dicht. Het zal je toch gebeuren dat Natan Z ineens naast je staat…….

Meer recensies van Sorbotrol