Perzische zee kabbelt heel rustig.

Sorbotrol 31 januari 2022
Ik ben vorig jaar al in dit boek begonnen, maar kon er door het rustige begin en de hectische tijd (iets met corona) niet echt aan toe komen. Een korte tijd terug heb ik het boek weer opgepakt en ben verder gaan lezen.

Het nieuws kunnen zien wat morgen gaat plaatsvinden. Ik vind het een leuk idee. Je kunt er vele kanten mee op. Dit verhaal begon in de roerige Perzische Golf. Ik had verwacht dat dit verhaal een spannende storm op zee zou opleveren. Maar niets is minder waar. Het verhaal begint rustig. Erg rustig. Daarna kabbelt het rustig door.

Het wordt niet echt spannend, terwijl de schrijver het volgens mij bere-spannend had kunnen maken. Het einde was toch een tikkeltje verrassend. Ik had al een aantal mensen verdacht, maar het werd toch een onverwachts persoon. Maar toch vond ik het einde niet eens spannend. Het bleef tam, rustig.

Aan het einde van het boek had ik wederom het gevoel dat het afgeraffeld werd. Wellicht moest er een deadline gehaald worden. Dat gevoel had ik bij een vorig boek van Chris McGeorge ook al.

Voor het originele idee (de toekomst van de volgende dag zien) heb ik 3 sterren gegeven. Als er 2,5 mogelijk was, had ik dat gedaan. Een rustig, niet echt spannend verhaal met een boeiend onderwerp.

Meer recensies van Sorbotrol