Zit er in iedereen een heks?

Sorbotrol 24 mei 2023
Het moederschap is niet voor iedereen weggelegd of vanzelfsprekend. Kaia, Jill en Wiesje kunnen daarover meepraten. Behalve de diepe wens om moeder te worden hebben ze nog een andere gezamenlijke focus. Als hun leven volkomen onverwacht verandert, krijgen ze alle drie te maken met tegenstrijdige emoties die het beste en tegelijk het slechtste in hen naar boven halen. En waardoor de heks in een van hen te veel ruimte krijgt.

Een bijzonder verhaal, wat vanuit verschillende dames wordt beschreven. Het verhaal is niet super spannend, maar het is wel mooi bedacht. Er zit een stukje psychologie in. Het boek bestaat uit 4 delen: Deel één: het verhaal van Kaia; deel twee: het verhaal van Jill; deel drie: het verhaal van Wiesje; deel vier: de heks in haar.

Vooral het laatste deel maakt het boeiend. Het einde is een tikkeltje over the top, maar daar moet je dan maar niet al te lang over nadenken. Waar je hierdoor wel over gaat nadenken is de vraag: zit er een heks in mij? Het lijkt alsof in alle vrouwen een heks huist. Ik vroeg mij na dit boek af of er ook in mij een heks zou huizen. Vooral omdat bij een vorige werkgever een collega altijd heel stellig zei dat ik in mijn vorige leven een heks ben geweest. Hij wilde nooit uitleggen waar hij dat op baseerde. Nu maar duimen dat er nooit van dit soort hekserige gevoelens naar boven komen drijven in mijn grijze hersenpan.

Leuk verhaal: 3 sterren omdat de spanning een beetje ontbrak.

Meer recensies van Sorbotrol