Spanning tot in de hoogste sferen.

Sorbotrol 01 juni 2022
Een boek met een prachtige cover: zwart, met in het midden een paars/zwarte engel met een gevaarlijk zwaard, gehuld in een helblauw licht. Een cover die je aanspreekt als je van een flinke thriller houdt.

De paarse engel is een vervolg op De Saraceense Samenzwering. Dit eerste boek over Jim Matteos heb ik niet gelezen. Maar de paarse engel is prima als standalone te lezen.

Het gaat over de geheim agent Jim Matteos, die een tijdelijke stap teruggedaan heeft. Na zijn vorige missie wil hij de dingen uit zijn verleden verwerken. Hij weet niet heel goed wat hij met zijn toekomst moet. Doorgaan als geheimagent, of een prachtige functie aanvaarden?
Dan wordt Jim gebeld door zijn baas. Er is een spectaculaire ontsnapping geweest vanuit een zeer goed beveiligde gevangenis. Een aantal gevangenen zijn ontsnapt, waaronder de grote drugsbaron Jorge Hereirra. De geheime dienst zet Jim in om deze drugsbaron te pakken te krijgen. Hereirra heeft gedreigd met een actie waarbij zeer veel doden in America gaan vallen.

Era Richmen heeft met zijn vlotte en makkelijk te lezen verhaal met korte hoofdstukken, waarin veel perspectiefwisselingen een bijzonder spannend verhaal neergezet. De spanning blijft telkens aanwezig en dringt door tot steeds hoger niveau. Door medogenloos geweld, onverwachtse gebeurtenissen, corruptie, criminele organisaties die op hoog niveau zijn doorgedrongen, de politieke spelletjes, doofpotten, dreiging, geweld, hacks bij diverse organisaties, maar ook door thema's als verlies en liefde wil je steeds blijven doorlezen. En dan denk je op een bepaald moment dat je de plot twist hebt gehad…… Tot je aan het einde bent.
De enkele type fout in het boek wordt Era Richmen vergeven.

Een spannend, gewelddadig, maar intrigerend verhaal. De Saraceense samenzwering heb ik nog niet gelezen. Maar dit boek vond ik zo goed dat ik inmiddels ook in dit eerste deel ben begonnen. En nu duimen dat er nog een vervolg gaat komen. Dit soort boeken met deze prettige schrijfstijl staat mij wel aan. Het verhaal krijgt 4 sterren.

Meer recensies van Sorbotrol